Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger et headset


Anbefalte innlegg

Headsettet jeg har hatt frem til nå presterte å knekke i filler på bandøving denne uka (vi øver med alt D.I.), så nå har jeg behov for et nytt et. Tar derfor gjerne imot tips dersom noen har erfaring med noen modeller som passer:

Bør være fullstendig utenpåliggende (store klokker som går rundt ørebrusken) med en del lyddemping og lukket design, slik at minst mulig lyd slipper inn/ut. Bør helst ha ca 2 meter kabel eller mer, og stor jack (eller liten jack med adapter).

Har til nå hatt "Extreme Isolation EX-29" som jeg har vært veldig fornøyd med, men har ikke tenkt å kjøpe dem igjen siden driten KNAKK! At headsettet tåler litt er derfor også å foretrekke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris?

Ah, hvordan kunne jeg glemme det... Jeg vil slippe litt billig unna denne gangen...under tusingen hadde vært fint... :)

EDIT: Leser test av Beyer-settet (DT770 Pro). Selv om det koster skjorta virker det ihvertfall veldig imponerende... :P

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du vil investere i et kvalitet headset som varer, vil jeg anbefale BOSE Quet Comfort 3 Acoustic Noise Cancelling. Den sperrer lyden ute samtidig som den er veldig komfortabel. Hvis du ønsker å ha noe som går rundt ørene og ikke ligger oppå kan du kjøpe 2'eren.

Dette headsettet er litt dyrt i Norge da (3500,-) men hvis du importerer det fra utlandet betaler du ca bare 2500,-

Og dette headsettet er en drøm å bruke når det er litt lyd rundt deg som på fly, buss osv.. eller i studio!

http://www.bose.no/EU/en/home-entertainmen...s/qc3/index.jsp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker både BD 770 og 990 selv og er veldig fornøyd med hvor komfortable de er til studiobruk. De er relativt nøyaktige, men grunnen til at jeg kjøpte dem var hovedsaklig at de skal være komfortable ved lange mikse-sessions uten monitorer...

Til all annen bruk (ipod, laptop-lytting, filmbruk etc) blir de veldig klønete, men de er detaljerte og fine, og absolutt verdt pengene.

Skal du under 1000kr er Roland RH200S overaskende fine til studiobruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.