Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker!


Wuvahef

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny gitar og forsterker, gitaren ble Ibanez S470, så da er det bare forsterkeren igjen.

Har sett rundt og Blackheart BH5 faller i smak. Blackstar HT-5 ville kanskje vært enda bedre, men finner ingen norske internettbutikker som selger disse.

Skal spilles ting som Iron Maiden, Metallica, Satriani men også kanskje litt Pink Floyd osv.

Ser for meg en pris på runt 3000 +/-

Og et spørsmål til, jeg fant Blackstar HT-5 og gitaren på en tysk side, der valgte jeg sverige som land og prisen ble på 920€ inkl. moms og frakt. Vill prisen bli ca. det samme når det er i Norge? Siden måde sverige og norge har 25% mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du har "sett rundt", betyr det at du faktisk har prøvespilt forsterkeren?

Jeg ville prøvd den opp mot en Vox AC4TV, Vox VT30, Fender Blues JR og Marshall AVT20 bare for å ha et sammenligningsgrunnlag. Det er forsterkere med forskjellige tankeganger alle sammen, men det er godt mulig en eller flere av dem vil passe deg bedre i lyd på tross av alt som står på papiret om hvor "tøff" Blackheart-forsterkeren er. Den er skikkelig bra, ingen tvil om det(!), men pass på at det er den lyden som egner seg best til det du skal spille.

Send forresten en epost til den tyske siden og hør om de shipper til Norge. Det er godt mulig de ikke har lov til det, eller at prisen vil bli en annen. Når det gjelder Blackstar-agenturet så kan jeg ikke si annet enn at det skjer spennende ting i Norge om dagen, og det er sannsynlig at du får muligheten til å kjøpe det i norske butikker i løpet av høsten. Har drukket kaffe med gutta bak Blackstar, og den kommende norske importøren for noen uker siden, (de ville ha en demo av en norsk butikk med gitarfokus, så de kom til oss når de først var i landet). Forresten skikkelig rå forsterkere(!) på tross av en del fordommer de har fått mot seg på norske nettfora (helt uten grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du har "sett rundt", betyr det at du faktisk har prøvespilt forsterkeren?

Jeg ville prøvd den opp mot en Vox AC4TV, Vox VT30, Fender Blues JR og Marshall AVT20 bare for å ha et sammenligningsgrunnlag. Det er forsterkere med forskjellige tankeganger alle sammen, men det er godt mulig en eller flere av dem vil passe deg bedre i lyd på tross av alt som står på papiret om hvor "tøff" Blackheart-forsterkeren er. Den er skikkelig bra, ingen tvil om det(!), men pass på at det er den lyden som egner seg best til det du skal spille.

Nei, jeg har ikke prøvespilt den. VOX VT30 har jeg sett på, og må inrømme at den frister mer enn blackhearten. Ja, du har rett ang. dette med å prøve og sammenligne, men uansett hvilken jeg velger tror jeg at jeg vill bli missfornøyd, fordi det var en annen forsterker som var bedre på andre måter. Kanskje ikke lurt, men jeg får heller stole på andre som har vært i samme situasjon.

Sound1.no har noen Blackstar forsterkere, har lurt på og skaffe meg en jeg også men har ikke fått testet dem enda.

Blackstar eller Blackheart? Har bare funnet sistnevnte på Sound1.

Hej, bara så att du vet så spelar Blackheart BH5 inte tillräckligt högt om du ska spela sammen med en trummis. Den låter bra men ska du spela high gain så behöver du en vrengpedal i tillägg.

Det er heldigvis ikke et problem, spiller ikke i band, og om jeg plutselig finner ut at jeg skal det, kjøper jeg ny forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med BH5, men har en BH1H med 12" kab, herlig amp for hjemmebruk. Hadde ikke nølt med å kjøpt en BH5 hvis jeg hadde trengt en forsterker i det segmentet.

Kjøpte en 100w MG-Marshall som min første amp fordi jeg "måtte" ha en amp som holdt følge med en trommis. Brukte den så og si bare på gutterommet siden alle øvingslokalene vi var innom hadde store amper tilgjengelig, og da kunne jeg heller ha kjøpt en billigere og bedre liten rør-amp for hjemmebruk. Likevel, hvis du ikke har utstyrte lokaler tilgjengelig bør du vurdere å kjøpe en amp som spiller litt høyere. Regner med BH5 spiller høyt nok til litt kjellerstuerock med trommis, men er jo alltid kult å ha litt ekstra å gå på :-) Den dagen du havner i band that is, for det vil du :-)

Kanskje denne kan være noe?

Handsome devil kombo

Switchbar mellom 7- og 15w, marios tar den sikkert inn for deg hvis du spør.

Endret av markuska
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så konge ut! Får ta en mail til sound1 og snakke med dem.

Er litt bekymret for lyden, om det blir nok metal lyd, men det er jo bare å kjøpe pedal.

Mitt råd er å ikke kjøpe en amp fordi den SER konge ut. En amp skal LÅTE konge. Min mening er i alle fall at pedaler er slikt man supplerer med for variasjon og "spice", etter at man har funnet en amp som leverer på lydsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvilken amp foreslår du?

Om du har litt tålmodighet så venter du på at Blackstar blir tilgjengelig i Norge. Jeg prøvde selv å få agentur for dem i Norge - lyktes ikke med det, men har ikke problemer med å anbefale dem av den grunn. Et annet alternativ for hjemmeøving som jeg synes låter kule er Tech21 Trademark 30 - da må du evt. kontakte tre45 i Trondheim da disse importerer og selger disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk nettopp kaffe med Petter fra Fotophono og fikk grønt signal for å fortelle at Blackstar-agenturet nettopp har blitt endelig besluttet. De fikk kontrakten og har en offisiell presentasjon på bransjeweekenden i september.

Jeg gleder meg som et lite barn til leveringene begynner! Mange som ikke har prøvd dem får seg en real overaskelse når de endelig blir lansert her. :D

(produksjon tar ca 2 mnd og levering ca 1-2mnd på de første forsterkerne, men de er på plass i norske butikker før jul!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt bekymret for lyden, om det blir nok metal lyd, men det er jo bare å kjøpe pedal.

Hej, bara Blackhearten blir ikke nokk metal. Jag tycker att den låter bra med pedaler (i alla fall de pedaler jag har testat med den), den lät väldigt mycket metal med min Rocktron Silver Dragon rörpedal (som förresten är till salgs, jag spelar inte metal :) ). Men frågan är om du inte ska köpa en förstärkare som passar bättre till metal utan att du MÅ ha en god pedal i tillägg. Om du sparar litt till och kan lägga 1000-1500:- extra och sträcka dig till 4000-4500:- och kan tänka dig att köpa brukt så har du helt plötsligt en hel del förstärkare att välja mellan.

Jag tycker bra om Blackhearten men den (5 wattaren) blir liksom litt.. vad ska man säga, överflödig. Vad ska man ha den till? Jodå, den fungerar fint att ha hemma, det är inte det, men den hamnar liksom i ett mellanskikt. Den spelar för lågt för att använda i bandsammanhang och för högt för att spela hemma i lägenheten (om man vill använda slutstegsrörena fullt ut och det är därför många köper rör). Men som sagt, den låter bra på låg volym men du får ingen metal ur den utan en pedal :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.