Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose


Charvel88

Anbefalte innlegg

Har en Charvel model 2 med orginal kind off floyd lock alike thing på. Denne begynner å bli litt, øh mye, øhh særdeles mye utslitt. Elsker denne Gitaren over alt på jord (blei beskyldt av ho jeg var samboer med for mange år siden at jeg var meir glad i gitaren enn henne, brukte av og til å sove med gitaren i dobbelsenga når hun var på nattevakt+hodetelefoner på halvåtte når jeg blei vekt av ei sur kjerring). Vurderer orginal floyd, gotoh og scaller. Det er 3 ting jeg lurer på? 1 er dimensjonene/avstanden mellom boltene den samme? 2 Den orginale vib`en er laget av veldig mykt metal med hardmetallblad (skal gi en varmere lyd) 3 Skjønner det slik at Scaller er konstruert slik (berre med et par 100% bedre kvalitet), mens på orginal Floyd og Gotoh er hele Floydis`en laget i hardmetal (med lysere lyd som resultat). Ellers er den ombygd med EMG 81 og tonekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gotoh!

Er ikke noe å lure på.

Har gitarer med både original Floyd Rose, Schaller FR og nyeste Gotoh Floyd`n.

Den er laget bedre og låter bedre.

Den har andre dimensjoner så den er ikke en direkte drop in hvis Floyd`n din har original FR specs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Etter en rask joggetur rundt gitarstativet med skyvelære i hånden fant jag ut at de andre gitarene med floyd har samme avstand mellom boltene. Hm litt usikker på orginal kontra Scaller/ Gotoh men hvis Gotoh`en ikke passer har jeg vel eleminert en.

Tja Guitarpartsdepot var faktisk en cent biligere enn Warmoth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok gå for orginal floyd. Det er den aller beste løsningen. Har gitarer med både licenced og med originale, og jeg skal bytte alle ut til originale med tiden. Du må måle avstanden på de stiftene som er på sidene og holder floyden på plass.

Deretter går du hit og bestiller.

Jeg går motsatt vei og bytter ut org Floyd med Gotoh, no contest.

Er litt jobb siden Gotoh ikke er direkte retrofit, men lyden/kvaliteten gjør det verdt det

Mulig jeg lar 80talls Schaller og original Floydene være da de er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir Gotoh på meg, har googlet litt rundt omkring og skjønner at kvaliteten på nyere Floyd Rose er veldig variabel (fant blant annet en tråd med Jonh Suhr, der Floyd Rose omentrent slaktes).

Burde passe bra da avstanden mellom unbrakoboltene er 74 mm på begge alternativene+ at Gotoh er u-formet i ene kontaktpuntet med unbrakobolt og rett i det andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.