Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelig valg: drille hull i gitar eller kutte skruer på pickup?


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har virkelig ingen anelse, men som dere ser så er det skrudd/loddet fast en isolert ledning fra denne metallplata til et eller annet sted (som jeg glemte å sjekke). Tror det er en slik plate i neck-lomma og. Lurer fælt på om dette er et snedig forsøk på jording? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje for å redusere støy da, men noen hull har i alle fall ingen ting å si, min var belagt med et belegg som sikkert skulle ha samme funksjon, jeg fresa vekk en del men det var ikke noen merkbar forskjell. jeg hadde bore litt rikelig store hull. eller evt tatt vekk plata og bora små hull i treet, plata kan du alltids sette tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plata er nok et forsøk på skjerming vil jeg tro. Dersom skruene kommer i kontakt med plata vil de ha kontakt med jord, det vil jeg nesten sikkert si at vil forandre lyden, tvilsomt at det er på en god måte. Gjør derfor slik LesMarshall92 sier, bor større hull enn du trenger og dekk med isolerende materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som smøres eller sprayes på(vet ikke) for å skjerme. Du kan fint drille rett gjennom det.

Drill de seks hullene dine og legget stykke av slik grå skumgummi som ofte følger med pickuper. Deretter skrur du pickupen ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kapp skruene. Det har minimal invirknig på lyden. Jeg har en humbucker hvor skruene er tatt vekk, og den låter fortsatt temmelig likt det den gjorde originalt.

Bor hull. Dekk skruene med krympeslange, slik at de ikke kommer i kontakt med plata.

Er egentlig ett fett hva du gjør. Kommer ikke til å gjøre noe merkbart med lyden uansett, og i og med at du setter inn en ny pickup blir du nok mer fornøyd enn det du allerede er.

Kanskje du bare skal skru skruene litt ut, slik at de ikke stikker så langt gjennom pickupen?

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.