Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanskelig valg: drille hull i gitar eller kutte skruer på pickup?


Konnis

Anbefalte innlegg

DET ER IKKE SÅ TYNT SOM DU TROR!! ah, herregud, som du sier, så kan du bare borre til dybden der de andre hullene er.

det er ikke noe stress! du kan bare ta et 4mm borr, og borre ned så mye du trenger. det kommer ikke til å skade gitaren din stort.

du bare måler avstanden mellom dem, setter merke i gropa på gitaren hvor hver av de kommer, og driller ned ! :) veldig enkelt. du skal være greit uforsiktig klarer du å ødelegge noe da altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du fått det svaret fra en som lager pickups og du vil ha samme lyden som du har nå så får du vel bare drille i vei.

Tviler på at du skal klare å ødelegge gitaren din uansett om du gjør en feil :)

Personlig så hadde jeg nok som sagt kuttet skruene, og tatt resten som det kom seg.

Men nå har du jo allerede fått svar fra en proff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret du har fått om at tonen endrer seg med kortere skruer har tidligere vært

argumentert i forbindelse med å bytte ut polskruene med skruer med innvendig

sekskanthode. Der var folk som mente at årsaken til at folk merket forskjell når

dem byttet skruene var at umbrakoskruene dem monterte var kortere enn

originalskruene. Ikke så mye at skruehodet hadde annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste post på UG (orker ikke oversette i denne varmen)

Damn, a new problem. I actually decided to drill in my guitar when I remembered that the "plate" which is the floor in the pickup cavity, actually is metal. So, if I drill holes for the long screws, the screws in the pickup would touch the metal sheet. Wouldn't this affect the pickup even more than cutting the screws?

And if I drilled holes, some would probably be better than the others, which again leads to the fact that some screws would be touching the metal plate and some wouldn't

Edit: and my main issue with the ToneZone is tons of feedback. Don't tell me that this metal sheet could be the reason why I got so huge amounts of uncontrollable, variable pitched feedback?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig nei!

Men hør nå her: hvis jeg velger å borre hull til mine 6 fantastisk lange pickupskruegreier, så kommer disse til å være i kontakt med metallplata som er i hele pickupcavityen min. Siden en pickup er basert på magnetisme, så regner jeg med at denne relativt store metallplaten har noe innvirkning på lyden.

Vanlig pickup: skruene er der for å "bringe magneten nærmere" strengene, iogmed at magneten faktisk ligger i bunnen av pickupen. Magneten tar opp svingningene fra strengene, via skruene.

Min pickup + hull i gitar: skruene kommer plutselig i kontakt med et større metallobjekt. Dette må da ha noen innvirkning på magnetismen, som igjen gir endringer i lyden?

Så slik jeg ser det:

Kutte skruer = lysere tone i pickupen

Borre høl + kontakt mellom metallplate og pickupskruer = ukjent forandring i lyden?

Kan bli vanskelig å fjerne hele metallplata og, men.. skal se litt mer på det på tirsdag tenker jeg.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les en gang til: denne metallplata dekker pickup-lomma. Jeg skal borre hull igjennom denne metallplata (på kanskje 1mm) og treverket under. Skruer fra undersiden av pickup går ned i disse hullene. Det blir fortsatt kontakt mellom skruene og metallplata :P

med mindre jeg borer ekstremt store hull i gitaren for å sikre at det ikke blir kontakt. Men det vil jeg jo egentlig ikke.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hullimetallplate.jpg

grått = metallplate

svart er hullet

hvitt er lim

bare på innersiden, akkurat der metallplata er !! borrer bare bittelitt større hull enn det du akkurat trenger, så er det null stress.

fremgangsmåte:

mål lengde på det som stikker ut.

mål lengde mellom de skruene

Merk opp i pickup-rommet.

borr med 4mm borr, lim som forklart.

installer pickup

SPILL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.