Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette skadelig for pedalen?


Konnis

Anbefalte innlegg

Hei,

lat som jeg er vil jeg helst unngå å ta ut batteriet av Metal Zonen min. Derfor lurer jeg på om det er skadelig å bruke adapter selv om jeg har i batteri? At det blir dobbel spenning som til slutt tar livet av pedalen elns?

Har kjørt dette i 5 min ca nå, virker greit nå, men vil være sikker :P

For ordens skyld bruker jeg batteri når jeg øver og adapter hjemme. Kan bli øving ofte, og er så mye styr å huske på å ta ut batteri ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lov å spørre? Det er bedre å spørre en gang for mye enn en for lite.

Kvartet fra et annet forum:

------------------------------------

Hei.

Jeg fikk Marhall JCM 900 på døren i går fra usa. da jeg åpnet pakken så jeg at et av rørene var knust.

Men jeg valgte likevel å sette strøm kabelen i toppen uten røret. Jeg hadde ikke koblet toppen til gitaren eller noe det var kun for å se om det gikk på.

Da jeg trykket på "on" knappen begynte lampen å gløde men så forsvant lyset og ampen var "død". Jeg tror det kan være en sikring(fuse) som er ødelagt.

Jeg dro da til den lokale musikkforetningen og spurte hva som kunne ha gått galt og jeg fikk beskjedd om å prøve å sette et nytt rør i og se hva som skjedde. Hvis den fortsatt ikke gikk på trodde han en sikring var ødelagt og dette var ikke noe problem å fikse... han anbefalte meg i å oppsøke en "Vanlig" eletriker for han kan elkelt skifte dette og billig...

Så jeg lurer på om noen har hatt noen liknende erfaringer eller om noen har noen formening om hva som kan ha skjedd, eller være galt?

------------------------------------------

Kanskje litt Off- topic, men et godt bevis på at det er lurt å spørre om hjelp før man setter i gang. Pedal- kunnskap er ikke medfødt det heller, og må læres. Musikkustyr er ikke "idiotsikkert", fabrikanten forventer et visst kunnskapsnivå hos brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lov å spørre? Det er bedre å spørre en gang for mye enn en for lite.

Kvartet fra et annet forum:

------------------------------------

Hei.

Jeg fikk Marhall JCM 900 på døren i går fra usa. da jeg åpnet pakken så jeg at et av rørene var knust.

Men jeg valgte likevel å sette strøm kabelen i toppen uten røret. Jeg hadde ikke koblet toppen til gitaren eller noe det var kun for å se om det gikk på.

Da jeg trykket på "on" knappen begynte lampen å gløde men så forsvant lyset og ampen var "død". Jeg tror det kan være en sikring(fuse) som er ødelagt.

Jeg dro da til den lokale musikkforetningen og spurte hva som kunne ha gått galt og jeg fikk beskjedd om å prøve å sette et nytt rør i og se hva som skjedde. Hvis den fortsatt ikke gikk på trodde han en sikring var ødelagt og dette var ikke noe problem å fikse... han anbefalte meg i å oppsøke en "Vanlig" eletriker for han kan elkelt skifte dette og billig...

Så jeg lurer på om noen har hatt noen liknende erfaringer eller om noen har noen formening om hva som kan ha skjedd, eller være galt?

------------------------------------------

Kanskje litt Off- topic, men et godt bevis på at det er lurt å spørre om hjelp før man setter i gang. Pedal- kunnskap er ikke medfødt det heller, og må læres. Musikkustyr er ikke "idiotsikkert", fabrikanten forventer et visst kunnskapsnivå hos brukeren.

Oppsøke elektriker for å skifte sikring i en amp? Den var meget ny for meg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var det du reagerte på av feil som ble gjort av han som postet, burde du kanskje oppsøke elektriker for å få skiftet sikring på ampen..

Det var nok ikke det eneste, men hadde blitt litt forundret dersom en elektriker måtte til for å bytte en glassikring, det hadde blitt dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen pedaler som får dobbel spenning når man bruker både batteri og adapter ;)

Er du sikker på det?

Hardwire-pedaler kan bli kjørt både på 9v og 18v. Må man da ha en spesiell 18v adapter? Trodde det ble 18v når man hadde batteri + 9v adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på det?

Hardwire-pedaler kan bli kjørt både på 9v og 18v. Må man da ha en spesiell 18v adapter? Trodde det ble 18v når man hadde batteri + 9v adapter.

Det høres noe snodig ut, men det er sikkert mulig. Er vel en del pedaler som kan kjøres på 18v, såvidt jeg vet, bare ikke hørt om noen der batteri + adapter blir 18v :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.