Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat prosjekt!


Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en pot med en liten krets påmontert. Trinnløs mellomtonebooster som flesker opp lyden betydelig! Må vel loddes på, men det er ikke noe mer styr enn å lodde vanlige poter, noe du uansett blir nødt til... :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er søren meg et supertøft prosjekt! Jeg tror det blir en kjempefin gitar altså! Rått at du har funnet en slik squier med fingerbrett i lønn! Hvor mye ga du for squieren? Kjøpte du den på ebay? Har du flere bilder? (spesielt av hals og frets)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte den av hkurt her på forumet. for 3000.

har ikke flere bilder, men dette kommer etterhvert !:)

det er litt lave bånd for min smak, så dette byttes kanskje. det er ikke noe jeg gjør selv da. utenom det, er halsen utrolig god å spille på, faktisk like god som american-deluxen jeg hadde. som jeg har solgt nå :)

men nå er alt av deler bestilt, og jeg gleder meg masse til å starte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey! har nå kjøpt meg en HSS Squire med floyd.

har bestilt Emg'er, og en ny Gotoh floyd.

jeg må frese ut til floyden, og da lurer jeg på hvor mye?

sånn som den er nå får jeg ikke "benda" den en halv tone engang :P

stratmim.jpg

slik er den nå.

80sstrat.jpg

og slik skal den bli. uten relicen.

flere bilder kommer snart.

skal bli en skikkelig 80's strat! :)

Dette ser ut til å bli et bra prosjekt!

Det er en floyd fra før på gitaren? I tilfellet er det vanligvis ikke så mye som skal til. Litt avhengig av hvilken vei du ønsker at den skal være mer fleksibel, er det egentlig bare å gjøre litt større plass til blokken på Floyden på undersiden av gitaren. Dersom du ønsker at det skal kunne heve tonene, kan du bare gjøre litt større plass på den siden som fjærene sitter, altså mot halsen. Lavere toner får du ved å fjærne noe av treverket på den andre siden av fjærene. Her kan du med fordel være litt forsiktig, slik at du ikke freser lengre enn det dekselet dekker.

Dette tror jeg går veldig bra!

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nesten ikke frest i den i hele tatt, det som er problemet.

så skal frese sånn at det blir ca 15 mm "under" den hele veien, og trenger ca en halv cm ekstra ut pga gotoh'en som kommer :)

Da kan du i første omgang lage et omriss av dekselet til fjærene på Floyden med en blyant. Deretter pusser eller filer du noen millimeter på hver side av det hullet som allerede er det, men uten at det går utenfor omrisset. Sett så inn den nye Floyden, før du finner ut hvilken vei du vil at den skal gi større utslag. Vær oppmerksom på at Floyden bør flyte parrallelt med kroppen på gitaren før du begynner å planlegge "kuttene".

Dette går bra!

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.