Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat prosjekt!


Anbefalte innlegg

hey! har nå kjøpt meg en HSS Squire med floyd.

har bestilt Emg'er, og en ny Gotoh floyd.

jeg må frese ut til floyden, og da lurer jeg på hvor mye?

sånn som den er nå får jeg ikke "benda" den en halv tone engang :P

stratmim.jpg

slik er den nå.

80sstrat.jpg

og slik skal den bli. uten relicen.

flere bilder kommer snart.

skal bli en skikkelig 80's strat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gleder meg til worklogen. Ta masse bilder av fresignen! Nå har jeg faktisk ikke en eneste gitar med Floyd, bare med Edge, men har måt på en RG 550 og en S470. På RG-en klokket skyvelæret inn på saftige 18,9 mm, og på S-en 12,1 mm. Ganske stor forskjell, altså. Det er nok egentlig best om en med en maken gitar gidder å måle? Hvis ikke, tror jeg at jeg hadde prøvd meg på 15 mm. Det bør være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til worklogen. Ta masse bilder av fresignen! Nå har jeg faktisk ikke en eneste gitar med Floyd, bare med Edge, men har måt på en RG 550 og en S470. På RG-en klokket skyvelæret inn på saftige 18,9 mm, og på S-en 12,1 mm. Ganske stor forskjell, altså. Det er nok egentlig best om en med en maken gitar gidder å måle? Hvis ikke, tror jeg at jeg hadde prøvd meg på 15 mm. Det bør være nok.

skal legge ut masse bilder.

det første som skjer blir montering av pickups, plekterbrett, stemmeskruer, knotter og nut.

så blir det fresing, og montering av floyd :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at du trenger veldig god plass det området du skal frese på. Skal det bli pent, med en slik fresing som det der, bør du ha et anlegg blant annet, til fresen, slik at du får en rett kant. Det må festes mange cm unna freseområdet. Tipper rundt 20. Enten det, eller så må du lage deg en mal. Den må også festes på ett eller annet vis, og alt slikt krever masse plass.

Derfor synes jeg kanskje at du skal frese litt tidligere enn det du antyder, så slipper du å skru av alt du har montert før du får frest. Bare som et tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tehe. men vil ha muligheten. og det er ikke vits med floyd hvis jeg kan bende den mindre enn jeg kunne på den andre straten min.. :P

JA! tenk om jeg kjeder meg jeg og da! da kan jeg tenke: nå gjør jeg det samme som Aphelion gjør hvis han kjeder seg jævlig :wub:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.