Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste låten noen sinne?


Raptus Von Rupp

Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (alle delene)

Led Zep - When The Levee Breaks (den KLART beste på firern)

Metallica - One (Beste på Justice, nest beste albumet)

Metallica - Fade To Black (Beste på Lightning, det beste albumet)

R.E.M. - Losing My Religion (konge)

System Of A Down - Chop Suey! (og ATWA og Toxicity)

The Doors - The End (Apocalypse Now. Say no more)

Nirvana - The Man Who Sold The World (mye tøffere enn originalen)

Pink Floyd - Brain Damage/Eclipse (fra verdens beste plate, DSOTM)

Ennio Morricone - The Good, The Bad, The Ugly (Psyko-tøff filmmusikk. Gudfaren har også bra soundtrack)

Jimi Hendrix - Little Wing (yummy!)

The Beatles - Strawberry Fields Forever

Gary Moore - Still Got The Blues (Alle gitarsoloers far)

Placebo - Slave The Wage (klabert den må være her)

Tool - Stinkfist (Altfor undervurdert band, vilt bra sang)

Faith No More - Easy Like Sunday Morning (en av mine favoritter fra et band som ikke hører hjemme i noen sjanger)

Oasis - Wonderwall (klisjè, OK, men den er jævli fin)

Red Hot Chili Peppers - Road Trippin' (så uendelig mye bedre enn de kommersielle greiene)

Stratovarius - Learning To Fly (ikke en av verdens beste sanger, men den er så tøff at jeg ikke kan utelate den)

Rage Against The Machine - Killing In The Name Of (samme som over. Lyricsene er så KONGE)

Puh. Egentlig er det mange fler som skulle vært der, men pyttpytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biaxident: tror det ble nevnt tidligere i tråden faktisk...

Forresten, låta du har tatt nicket ditt fra, er også blant mine favoritter... LTE må være et av tidenes mest geniale musikk-prosjekter. :)

GalRompe: du nevner "little wing" av Jimi Hendrix... det morsomme med Hendrix er (imho) at andres cover-versjoner som regel blir latterlig mye bedre enn hans egne innspillinger... hør Stevie Ray Vaughans cover av den samme "little wing", så skjønner du hva jeg mener. :-)

Fin signatur du har forresten... stor fan av pink floyd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biaxident: tror det ble nevnt tidligere i tråden faktisk...  

Forresten, låta du har tatt nicket ditt fra, er også blant mine favoritter... LTE må være et av tidenes mest geniale musikk-prosjekter. :)

GalRompe: du nevner "little wing" av Jimi Hendrix... det morsomme med Hendrix er (imho) at andres cover-versjoner som regel blir latterlig mye bedre enn hans egne innspillinger... hør Stevie Ray Vaughans cover av den samme "little wing", så skjønner du hva jeg mener. :-)

Fin signatur du har forresten... stor fan av pink floyd? :)

Har ikke hørt den versjonen nei, men stjeler den nå. VI FÅR SE!

Ja, überfan av Floyd. Akkurat Seamus er ikke noen superlåt, hehe, men teksten er så rar og fin. SOYCD, Echoes, Comfortably Numb, The Great Gig In The Sky, Brain Damage/Eclipse, Apples and Oranges, On The Turning Away, Wish You Were Here, Mother og Time er best. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... jeg syns Seamus er genial jeg... :D

Er vel å regne som floyd-fan jeg også, selv om jeg ikke helt har sansen for de tidlige platene (dvs. alt før DSOTM)... uansett, skulle jeg velge ut ei favorittlåt av Pink Floyd, må det nok bli SOYCD. Vet du om det finnes noen utgivelse av den, som er mixa sammen til ett spor? Det hadde vært rimelig fett... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi... jeg syns Seamus er genial jeg... :D

Er vel å regne som floyd-fan jeg også, selv om jeg ikke helt har sansen for de tidlige platene (dvs. alt før DSOTM)... uansett, skulle jeg velge ut ei favorittlåt av Pink Floyd, må det nok bli SOYCD. Vet du om det finnes noen utgivelse av den, som er mixa sammen til ett spor? Det hadde vært rimelig fett... :D

Jada! Bare å løpe ned til sjappa og kjøpe Echoes: The Best Of Pink Floyd, der har du hele 17-minuttern uten avbrytelser. Dessuten finner du mye annet snadder.

Mye av det før DSOTM er litt for rart, men om du leter, finner du en del snadder. Bike, som forøvrig er på den CDen jeg anbefalte, er et typisk eksempel. Også mange nydelige akustiske på AtomHeartMother, den kuplata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm? 17 minutter? originalt var del 1 på 13 minutter og noe, mens del 2 var på 12 minutter og noe... det skal bli ca. 26 minutter, ikke 17 :-P

Sånn var det i alle fall da jeg lærte å regne... men det begynner jo å bli noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm? 17 minutter? originalt var del 1 på 13 minutter og noe, mens del 2 var på 12 minutter og noe... det skal bli ca. 26 minutter, ikke 17 :-P

Sånn var det i alle fall da jeg lærte å regne... men det begynner jo å bli noen år siden.

HMMMMM........

Det er MULIG at jeg driter meg solid ut. Faktisk er det veldig sannsynlig.

Jeg har ikke WYWH-plata, bare den Echoes-bestof-dingsen. Men låta Echoes, som du finner på Echoes, er jo kutta fra 23 til 16 minutter, så de har sikkert gjort det samme med SOYCD.

Happy Chewing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.