Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste låten noen sinne?


Raptus Von Rupp

Anbefalte innlegg

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HAHAHA!!  

Hater slipknot , så da skal jeg le i hauger og spann ..

DET er vel alle her enig i at bare er bråk sant? hvis ikke skal jeg kapre Tors Kjerre og kjøre over huet på dere i resten av livet deres  

Nilsefix

Har en tab av hitlåta deres i et gitarblad her et sted. De har stemt ned fjøla til H, med drop A. For det skal visstnok være så tung og tøft... :roll:

Hele låta kan dermed spilles med en finger konstant på gripebrettet. Bare å sette fingeren over førstebåndet og slide etter behov mens man harver ivei med høyrehånda...Tekniske genier er de åpenbart ikke. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA!!  

Hater slipknot , så da skal jeg le i hauger og spann ..

DET er vel alle her enig i at bare er bråk sant? hvis ikke skal jeg kapre Tors Kjerre og kjøre over huet på dere i resten av livet deres  

Nilsefix

Har en tab av hitlåta deres i et gitarblad her et sted. De har stemt ned fjøla til H, med drop A. For det skal visstnok være så tung og tøft... :roll:

Hele låta kan dermed spilles med en finger konstant på gripebrettet. Bare å sette fingeren over førstebåndet og slide etter behov mens man harver ivei med høyrehånda...Tekniske genier er de åpenbart ikke. :mrgreen:

Begge gitaristene er faktisk svært dyktige, og visstnok bassisten også - problemet er bare at de overhodet ikke bruker sine ferdigheter i bandets sanger. Mick Thompson er faktisk helfrelst shred-head, og spiller Yngwie-style neoklassisk. Han er også en stor death metal-fan, så jeg skulle for min del heller sett ham i et neoklassisk-inspirert death metal band (Decapitated, for eksempel) enn det mølebandet han er i nå.

Trommisen i Slipknot er visst den eneste som får lov til å briefe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se...

De jeg vet innspillingene til er:

Marius Müller - på skiva Funhouse (som allerede nevnt) (vet ikke om det er samme innspillingen på skiva "Marius Müller")

Ole Staveteig - på skiva "Plays Jimi Hendrix" (også nevnt)

Steve Lukather - fra Toto-DVDen "Greatest hits live (and more)"

Los Lobotomys - fra "Los Lobotomys", japansk import live CD, med Brandon Fields på sax

Stevie Ray Vaughan - på skiva "The sky is crying" (han gjør også deler av den på 2. CD i "The Boxed Set" sammen med "Third stone from the sun")

The Corrs - studioversjon på skiva "Talk on corners", live på skiva "Unplugged" (med en herlig solo, for øvrig)

Sanne Salomonsen - på skiva "In a New York Minute" (med Robben Ford på siste gitarsolo)

Ellers så har jeg:

Eric Johnson - live bootleg

Concrete blonde

Eric Clapton m/Cream

Eric Clapton m/Sheryl Crow

Eric Claptopn - en eller annen live-innspilling

Gov't Mule

John Lee Hooker

Metallica

Pearl Jam

Sting

Tuck & Patti

Bruce Hornsby - live bootleg

Def Leppard

Derek and the dominos

Elvin Bishop

Neil Young

Skid Row

Robin Trower

Monte Montgomery

Steve Kimock Band

Ween

Samt noen tribute-innspillinger hvor jeg ikke er sikker på hvem som spiller.

Regner med at du med tiden skaffer deg Paul Gilbert, Yngwie Malmsteen og Steve Vais versjoner av Little Wing. Alle finnes på originalt utgitt CD. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når sier Musetrommisen det? på hulabaloo? evt. hvilket spor? (gidder ikke se igjennom hele dvd'n kun for litt slipknotmobbe"humor".

På dvd nr. 2, dokumentaren. Bare spol frem til du ser en fyr i en slipknot maske og en annen tynn liten jævel ligge å vrenge seg i latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.