Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Last ned Dream Theaters nye single GRATIS (lovlig)


rocktrond

Anbefalte innlegg

Ikke ha den "hold-dere-til-det-gamle" instillingen da! Det minner om bestefaren min. Skal vedde på at DT kommer til å gå tilbake til Awake-stilen igjen etter å ha vert gjennom en heavy periode. Jeg er skikkelig fasinert når de varierer stilen på den måten! Det gjør dem spesiell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uinspirerende, kjedelig osv.

Sorry, takler ikke det som DT har gitt ut de siste 4-5 platene....hører på en eller to sanger, og skrur av.

HELT utrolig hvordan DT greide å gå fra I&W og Awake, til der de er nå.

Jordan Rudess og Petrucci er begge tekniske monstre, men ingen av dem spiller noe som holder interessen i mer enn 10 sekunder.

Jeg må si meg enig med Jonathan. Det er ikke snakk om heavy vs. noe annet, men at musikken rett og slett ikke er spennende lenger. De glimter til nå og da med kule låtidéer, men for det meste er ikke dette noe jeg vil høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Jonathan. Det er ikke snakk om heavy vs. noe annet, men at musikken rett og slett ikke er spennende lenger. De glimter til nå og da med kule låtidéer, men for det meste er ikke dette noe jeg vil høre på.

Jeg er også helt enig - mens Images and Words er en av mine absolutte album gjennom tidene, og jeg var ganske die hard DT fan, men etter Falling Into Infinity så er magien borte - jeg greier ikke å sette fingeren på hva det er, men det er noe som ikke gjør at det griper tak i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå hatt et promo eksemplar av plata noen dager. De 3 siste platene de har gitt ut har vært 90% søppel i mine ører, men nå leverer de faktisk. Like bra som på 90 tallet spør du meg. Count of tuscany, wither ( som er så cheesy som dt skal være) og best of times er favoritter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg også.. De siste platene var en skuffelse for meg, selv omd et er et par sanger som jeg likte ganske godt på dem.

Spesielt Octavarium er et kjedelig album for meg.

Men disse to sangene falt skikkelig godt i smak da.. Håper resten av albummet blir i den stilen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si meg helt enig i at nivået på DT platene har gått ned. Octavarium er en helt grei plate med noen bra sanger på, men stort sett alt annet de har gitt ut synes jeg er fengende og bra. Den siste uka har gått med på å gjenoppdage SDOIT, en helt fantastisk plate. Train of Thoght og Systematic Chaos er begge gode album.

IMO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Jonathan. Det er ikke snakk om heavy vs. noe annet, men at musikken rett og slett ikke er spennende lenger. De glimter til nå og da med kule låtidéer, men for det meste er ikke dette noe jeg vil høre på.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst dei har forandra seg til det betre, i forhold til dei 2 siste platane. Likte absolutt ikkje Octavarium eller Systematic Chaos, men synst låtene på det nye albumet er betre. Føler det er i den DT-stilen som eg kjenner.

Dei to tinga eg ikkje likar så godt er følgende; "tøffing"-vokalen til Portnoy synst eg dei burde droppe. Det andre er The Shattered Fortress - for all del stilig remix av tidlegare juveler og med godt gjennomførte og nye soloer men eg kan ikkje hjelpe for å tru at DT gjeng tomt for nye idèer.

Likte derimot veldig godt blastingdelen på A Nightmare to Remember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst dei har forandra seg til det betre, i forhold til dei 2 siste platane. Likte absolutt ikkje Octavarium eller Systematic Chaos, men synst låtene på det nye albumet er betre. Føler det er i den DT-stilen som eg kjenner.

Dei to tinga eg ikkje likar så godt er følgende; "tøffing"-vokalen til Portnoy synst eg dei burde droppe. Det andre er The Shattered Fortress - for all del stilig remix av tidlegare juveler og med godt gjennomførte og nye soloer men eg kan ikkje hjelpe for å tru at DT gjeng tomt for nye idèer.

Likte derimot veldig godt blastingdelen på A Nightmare to Remember.

De "gamle ideene" som går igjen i de siste platene er sanger i en 12-sangers serie fra 12-trinnsprogrammet til avalkoholiseringen til Mike Portnoy. Derfor går deler/riff om igjen i de siste platene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
De "gamle ideene" som går igjen i de siste platene er sanger i en 12-sangers serie fra 12-trinnsprogrammet til avalkoholiseringen til Mike Portnoy. Derfor går deler/riff om igjen i de siste platene.

Likte faktisk dette albumet jeg..Har vært totalt oppslukt i dette bandet siden 95`og syns også kvaliteten falt betraktelig etter SDOIT. Petrucci spesielt hører jeg er lite sulten etter SFAM. Synd at suksess destruerer kvaliteten på et band. Spesielt stemningen i platene har falt bort etter 90-tallet.

Petrucci var en totalt annen gitarist på tidlig 90-tall enn nå da han fokuserer mer på metalaspektet, som forøvrig utallige gitarister har gjort mye bedre enn ham før.

Men jeg syns uansett at dette var et steg i riktig retning da jeg ikke helt har klart å gjøre meg komfortabel med Octavarium og Systematic Chaos da dette er i mine øyne ganske blodfattig i forhold til tidligere utgivelser. Rett og slett lite smør på for mye brød.

Jeg har enorm tro på neste album igjen som i god tradisjon kommer i 2011 med påfølgende verdensturne. Håper virkelig Petrucci drar frem fusion/avantgarde/jazz/improv/low gain stilen sin igjen da dette var på et helt annet nivå enn liknende gitarister i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.