Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Last ned Dream Theaters nye single GRATIS (lovlig)


rocktrond

Anbefalte innlegg

Ja de har utviklet seg litt siden den gode gamle tide. Yndlingsalbumet alltime er Awake. Teknisk brilliant og godt skrevet. De har jo beveget seg mot de litt hardere strøk de siste albumene og er mindre "tekniske" i skrivemåte. Jeg liker det. Hvorfor gjøre det samme på nytt igjen, sier nå jeg. Train of thought var jeg og er jeg ikke noe særlig glad i, mens jeg liker systematic chaos. Six Degrees er etter mine ører et svært godt album, og ikke noe "til og med"-plate, men så er det det der med smak da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Syns låta er knallfet jeg. Blant de bedre de har lagd imo. Riffene sitter, refrenget er fengende, og partiet før refrenget er FANTASTISK!

Edit: Om noe så syns jeg kanskje basstromma tar vel mye plass i lydbildet, men det blir pirk...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har utviklet seg litt siden den gode gamle tide. Yndlingsalbumet alltime er Awake. Teknisk brilliant og godt skrevet. De har jo beveget seg mot de litt hardere strøk de siste albumene og er mindre "tekniske" i skrivemåte. Jeg liker det. Hvorfor gjøre det samme på nytt igjen, sier nå jeg. Train of thought var jeg og er jeg ikke noe særlig glad i, mens jeg liker systematic chaos. Six Degrees er etter mine ører et svært godt album, og ikke noe "til og med"-plate, men så er det det der med smak da :D

Neineinei.. Jeg mente at jeg liker musikken deres "opptil" da Six Degrees ble utgitt (medregnet Six Degrees altså). Synes Six Degrees er et kongealbum :D

Awake og Six Degrees er vel to av albumene jeg digger mest egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Six Degrees og Train Of Thought er to sinnsykt heavy albums. Awake og Scenes from A Memory er gode albums også.

Likte egentlig ikke de to siste albummene til DT så godt. Det er noen bra sanger der, men sånn alt-i-ett syns jeg albummene var litt skuffendes.

Men nå sitter jeg og hører på to DT-sanger som lekket ut fra det kommende albummet.

Høres bra ut!

- A Rite Of Passage

- A Nightmare To Remember

Høres ut som han bruker EMG. Gitarlyden er litt annerledes.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg digger begge låtene. Liker både det harde og det softe til DT. Syns det er på en måte det som gjør dem til det de er. At de har så varierte låter. ANTR har jo jævlig heavy riff, da! Skikkelig ONDE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han bruker EMG. Gitarlyden er litt annerledes.

Tror ikke han bruker noe EMG(han har Dimarzioer i musicman gitarene sine). Han bytte dog fra Roadking til Mark IV på Systematic. Er den lyden han tar litt videre her.

Lurer på om han kommer til å gå over til Mark V snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinspirerende, kjedelig osv.

Sorry, takler ikke det som DT har gitt ut de siste 4-5 platene....hører på en eller to sanger, og skrur av.

HELT utrolig hvordan DT greide å gå fra I&W og Awake, til der de er nå.

Jordan Rudess og Petrucci er begge tekniske monstre, men ingen av dem spiller noe som holder interessen i mer enn 10 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.