Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser etter en billig Gibson Les Paul Studio. Hjelp?


NCWP

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier ser jeg etter en Gibson Les Paul Studio, aller helst i fargen ebony med gullmekanikk. Jeg ser etter en som er så billig som mulig, og kan strekke meg til 12-13 000 kr. Noen som selger, eller vet om noen som selger?

Takk på forhånd.

Forresten, om det er noen som kan fortelle meg hovedforskjellene mellom en Studio og en standard modell hadde det vært fint. Er det STORE forskjeller, liksom?

Og bilde, for dem som er usikker på hva jeg mener:

wholething-709345.jpg

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joa, men den kan jeg lett få tak i om jeg vil. Det er egentlig svart jeg går etter, og når jeg først skal kjøpe en så dyr gitar skal jeg også ha ønsket farge, om jeg finner den. Hvis ikke blir det vinrød. Ebony med krommekanikk er umiddelbart nei. Den ser bare trist ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en svart med gullmekanikk og EMG-pickuper være interessant? Andre gitaristen vÃ¥r har en slik som han ikke bruker noe særlig, jeg kan høre om han kunne tenke seg Ã¥ selge den... :)

Hmm, det kan være interessant. Har du bilde av den? Og evt pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå spør du jo etter Gibson, men om det er en Les Paul-type gitar du ser etter og tåler at det står noe annet på headstocken, så tror jeg du får mer gitar for pengene med en Edwards kanskje? LP-92CD er vel modellnummeret på en svart en med gullmekanikk og "custom"-styling.

Forresten, om det er noen som kan fortelle meg hovedforskjellene mellom en Studio og en standard modell hadde det vært fint. Er det STORE forskjeller, liksom?

Den tradisjonelle Standard-modellen har binding og BurstBucker Pro pickuper. Utenom det er de like. 2008-standarden derimot har masse ekstra "fansi sjit" som straplocks osv.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå spør du jo etter Gibson, men om det er en Les Paul-type gitar du ser etter og tåler at det står noe annet på headstocken, så tror jeg du får mer gitar for pengene med en Edwards kanskje? LP-92CD er vel modellnummeret på en svart en med gullmekanikk og "custom"-styling.

Den tradisjonelle Standard-modellen har binding og BurstBucker Pro pickuper. Utenom det er de like. 2008-standarden derimot har masse ekstra "fansi sjit" som straplocks osv.

Hmm, skal se på denne Edwards-gitaren. Og er forskjellen mellom Burstbuckerne og pickupene (noe på A) i Studioen store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal se på denne Edwards-gitaren. Og er forskjellen mellom Burstbuckerne og pickupene (noe på A) i Studioen store?

Pickup-forskjellen mellom Burstbucker i Standard og 490R/498T som vanligvis står i Studio er nok mer smak og behag enn hva som er "bra". Studio-pickupene er kanskje litt hottere og bra på litt hardere rock, mens jeg har forstått at Burtsbucker Pro er mer "vintage", med mål om å være like de originale PAF-ene.

Er det noen måte jeg kan bestille fra en nettbutikk i USA som f.eks Musicians Friend og få gitaren fraktet hit? Da blir det mye billigere.

Bruk www.jetcarrier.com - Jeg har fraktet 4 gitarer fra USA ved hjelp av dem, og det går knirkefritt hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå spør du jo etter Gibson, men om det er en Les Paul-type gitar du ser etter og tåler at det står noe annet på headstocken, så tror jeg du får mer gitar for pengene med en Edwards kanskje? LP-92CD er vel modellnummeret på en svart en med gullmekanikk og "custom"-styling.

Den tradisjonelle Standard-modellen har binding og BurstBucker Pro pickuper. Utenom det er de like. 2008-standarden derimot har masse ekstra "fansi sjit" som straplocks osv.

Enig med Edwards ifht. Studio-modellene til Gibson som kan være så som så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.