Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ser etter en billig Gibson Les Paul Studio. Hjelp?


NCWP

Anbefalte innlegg

Kan dere ikke bare hjelpe han med det han spør om?

Han spør om noen har informasjon om forskjellen på studio og standard. Om noen har en de vil selge, og eventuelt pris. Han spør ikke etter anbefalinger til andre merker som er bedre. Ta for guds skyld og hjelp han med det han spør om!

Hva er det du gnåler om? Alt det du maser om her er allerede svart på tidligere i tråden, opptil flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Installert etterpå ja. Kun enkelte Les Paul Custom og noen signaturmodeller kommer med ferdigmontert Bigsby. Bigsby'n jeg har er spesiallagd for Gibson Les Paul, og laget på en slik måte at man ikke trenger å skru i gitaren, kan framonteres og det vil ikke være et merke i gitaren.

Stemming og bigsby er et tema ja, jeg har valgt å sette på en roller bridge og bytte oversadelen til bein og det gjorde underverker, (inntil broa knakk, men det er en annen historie, gitaren er hos doktoren og får påmontert ny, solid roller bridge nå)

Men for å sitere en av verdens mest kjente LesPaul-Bigsby-brukere; "So what, who gives a shit if it goes out of tune" (Neil Young)

Aha. Hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 12-13 lapper for du jo en ny studio. Og du får også en splitter ny standard faded for 11999,- Forskjellene på std og studio kan variere litt fra eksemplar til eksemplar. Standardene har noe bedre treverk, mikrofoner, og er ofte litt mer forseggjort. Variasjonen mellom studiogitarene har også en tendens til å være stor enkelte ganger. Jeg ville for all del prøvd gitaren før jeg kjøper den, og da kjøper jeg akkurat DEN gitaren jeg prøvde, ikke noen i samme serie - for de er nødvendig vis ikke helt like. Men du kunne jo fint gå for en brukt standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille på LP Studio kjennes ut som plæstikk i forhold til LP Classic/Standard IMO. Kjøp en brukt en sånn (LP Classic/Standard) er min anbefaling. Studio er ikke noe særlig.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16817965 - LP Classic i svart.

Har aldri prøvd en lefty-Studio, men har kjent på et par «vanlige». De har jo en spesiell type lakk som føles ganske plastikk, som Metalbrain her nevner. Flasser av fort gjør den også.

+1 på brukt Classic! Blir ikke årntli' Les Paul uten bindinga altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første gang jeg hører at det skal være en egen lakk på Studio? På Gibson.com står det da angivelig at de bruker nitro-lakk på Studio også?

saks:

"Nitrocellulose Finish

Applying a nitrocellulose finish to any Gibson guitar—including the Les Paul Studio—is one of the most labor-intensive elements of the guitar-making process."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en les paul studio fra tidlig nittitallet med ibenholt gripebrett. Den er minst like god

som standarden min å spille på, men ser mere studio ut. Jeg kan bare anbefale å leite på finn

og sidene til musikkpraksis daglig, og kjøre på hvis du finner en som ser grei ut. I mine øyne

var studioene best på nittitallet siden de ikke var så uthula som nå og med gripebrettet og alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.