Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimming av hals!


Anbefalte innlegg

Hallo! har en Kramer, som jeg har skiftet floyd på. Har satt inn en LH floyd. Problemet er at når jeg drar vibbarmen oppover, så stopper den etter mindre enn en halvtone. Det har sammenheng med at det er frest ut for sparsommelig bak floyden. Derfor sitter jeg med valget: skal jeg få frest ut på baksiden, og få en betydelig forandring i selve kroppen på gitaren, eller skal jeg shimme halsen for så å heve floyden??

Venter på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betydelig mindre jobb å legge en flis under halsen enn Ã¥ fresen ut kroppen. Din egen kompetanse og innsatsvilje spiller en rolle. ;)

En shim kan reverseres, utfresingen er det verre med. Hva som fungerer best for å få det resultat du ønsker avhenger av hvor mye som må gjøres for at du skal bli fornøyd.

Er en smal shim nok? Hvor mye må du frese ut for å bli fornøyd?

Jeg ville valgt en shim først. Om det ikke duger må sterkere lut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte å levere inn til en snekker/trearbeider jeg kjenner, med tegning og mål og alt slikt, og få ham til å frese ut, eller shimme halsen. Det er akkurat det med reversering som gjør at jeg tenker mye...!

Vurderte gitarreparatør, men han skulle ha mellom 1,5 og 2 tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vel egentlig alle "rett" så langt.

Det å shimme halsen er det som er minst jobb, men samtidig mener jeg at det blir den dårligste løsningen. Det er vel ikke stort som trengs å freses ut. Jeg tror jeg hadde valgt å frese ut, så sant denne Floyden skal få fortsette å "bo " i denne gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.