Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe ny amp, trenger tips


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en ny amp for konfpengene mine og jeg har tenkt til å bruke toppen 8.000. Noe som kan være litt lurt å vite er at jeg spiller en del Pink Floyd og Metallica, så den ampen jeg skal kjøpe er nødt til å ha litt distortion, men samtidig være allsidig. Derfor utelukker jeg Vox, som mange jeg har snakket med sier at det er vanskelig å få distortion i den. Og jeg har tenkt å kjøpe nytt, så jeg håper dere kan komme med noen forslag.

Har dere spørsmål, fyr løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe combo. Mulig jeg kan gÃ¥ med pÃ¥ brukt, men jeg synes det er mye greiere Ã¥ kjøpe nytt, orker ikke Ã¥ utdype noe spesielt, vil helst ha forslag om hvilken amp :P

EDIT: Til Aphelion

Endret av tanisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har et morsomt sitat fra en gitarkompis:

Nå vet jo ikke jeg om det er sant, men uansett. Haha

:o

Metallica spiller vel med rørforsterkere så vidt jeg vet. Og de fleste forsterkerne som regnes som gode er rør.

Så jeg vil si at "å høre på gitarkompisen din er som å sage av seg pikken med tannpirker" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du vil ha bra vreng, sjekk ut ENGL Screamer.

Koster vell ca 7000kr brukt.

Men en ny Egnater REbel og et bra, brukt kabinett kan du lett få under 8000kr tror jeg.

Har ikke prøvd Egnater, men den virker ganske digg..

ENGL'n fikser ihvertfall Metallica lett

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke Vox VOX AC30 CC2 combo til 9350,- Har en av de beste cleanlydene og distortion jeg har hørt. Holder hvertfall til Pink Floyd, eventuelt spe på med en effektpedal til den litt tyngre musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.