Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

- Guitar Workshop - Positivt om dem !


fulltone

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

Er ny på forumet her,og er sikkert som mange andre en stor gitar pasient.

De erfaringer jeg har med Guitar Workshop, igjennom de nesten 15-20 åra jeg har spillt er positive! Jeg kan være enig at Trond på Guitar Workshop kan være litt distre til tider ! Men dette gjelder ikke bare Trond & G.W . Tre-45 i Trondhjem (Geir & Co) , Imerslund & Riff (Ole Petter/Gamle Carvin). På meg virker det som om det er noe som går i bransjen ! Over til Trond igjen. Trond er etter min menig en instutisjon i gitar-norge på samme måte som Pluto, Jan Braathen (Braathen Guitars - Bygd av gran) & Geir F (Tre-45). Han har bestrandig holdt ord, anbefalt fornuftige ting til meg og vært BILLIG i reprasjoner han har gjort til meg. Han sitter på enromt mye info om gitarer såvel , som forsterkere ! Da jeg skulle datere en av mine gamle amper sendte jeg mail til Mesa Boogie og ringte til Trond. Trond svarte meg på to minutter, Mesa brukte to uker på å svare meg (Jeg skjønner selvsaght at de har jævlig mye å gjøre !)

Trond har også gjort litt custom jobber i stratt form til meg i det siste og ALT har gått som smurt. Jeg har fått ukentlige oppdateringer på hvordan arbeidet har gått ! Selvsagt har jeg måttet mase litt men det har jeg måttet gjøre på absolutt ALLE i dette "gamet" (inkl de veldig proffe og utdannete !! )

Jeg vil anbefale alle å bruke guitar workshop, for Trond er en resurs, og det er nok mange over 27 1/2 som er enig med meg der.....

Trond har måttet tåle mye piss opp igjennom åra så ikke sleng så mye dritt om han ..

gammeldags ----hmmmm ja kanskje !

Litt treg ... Hmmm ja men det er 98 % i detta gamet

Kunnskaps løs ? NEI ! Han er en levende kunnskaps base

NB : Og til deg med konfrimasjons stratten og stemme skruene !

Han ville sikkert bare anbefale deg noe som han mente var av det bedre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, har bedre erfaringer med Imerslund enn med han, EM-Nordic reparerte Digitechen min på fire dager, noe som er relativt kjapt, i motsetning til en Triaxis som blir liggende i et år.

Det er ikke det at jeg tror han er en idiot, men jeg tror pisset virkelig er fortjent. Han er en treg sta person, hvis resurser går rett til helvete fordi han er treg, og kun vil gjøre det han mener er riktig. Krangelen om stemmeskruene tror jeg kun var basert på at Trond var litt bitter på Sperzel som rappa patenten hans.

Det at han vil anbefale meg noe han mener er bedre, bryr ikke meg, det er bare bra, slik skal det være, men når han nekter å sette på det JEG vil ha, er han ubrukelig i bransjen sin. Det er det samme som å bestille en Nokia-telefon, og få en Ericson fordi han i butikken likte det bedre.

Så, dette er mitt inntrykk, og mine meninger om Trond og GW. Hvis andre har andre erfaringer, tviler jeg ikke, men jeg som kunde, forventer at en person i en bransje klarer å gjøre det han blir bedt om innen rimelighetens tid og grenser, uten å måtte mukke for mye, og få matet trusler inn med teskje før noe blir gjort. Og når han i tillegg klarer å gi meg:

- En kremfarget dott på PU-switchen på en hvit gitar

- Volum-knotter som ikke passer på pottene

- Potter som løsner og er generellt ubehagelige å bruke

Begynner jeg etterhvert å få en ting eller to å utsette på han.

Så, dette er min mening, og mit syn. Jeg tviler ikke på at andre har andre, mer positive erfaringer enn meg, men for min del kommer jeg ikke til å bestille noe som helst fra de igjen. Ba dem forresten skaffe meg hvite pickupdeksler som passer Noiseless-pickupper for et par uker sia, som da har gått i glemmeboka for lengst.

Takk, jeg har talt

Velkommen til forumet forresten, håper du vil trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At trond Tufte er litt treg av og tilkan jeg være med på . Men han har fixa alt jeg har spurt om tilen hver tid . Det er nok nettverket bak han og rundt han som begrenser handlefireheten hans en del .

Husk på at han tillhører den gamle garde Per / Imerslund, Geir F /tre-45 & Ole Petter/Riff .....

Disse gutta kan være litt påstålig og (ehem...) ... en smuløe konservativ til tider ....

At Trond ( & Jan Braathen ) er litt grinete på at de fikk fra-knabba patenten skjønner jeg jævlig godt....

Jeg husker når de kom på den også !! Og jeg er bare litt over tredve !!! :D

Enig .... Ungdommen nå til dags :mrgreen: LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke liker PRS, så finnes det ikke noe negativt å si om Geir på Tre'45. Han har mye å gjøre, og de gangene jeg kanskje måtte vente en dag ekstra så har det gått greit. Han er fornuftig på priser, samt gjør godt arbeid.

Har full forståelse for at de har problemer med å få ting gjort i tide. Jeg er polykron av natur, det blir, bare ta det litt med ro...

Heller ikke så rart at de er konservative. De har sett mange trender kommet og gått, og har sannsynligvis reparert det meste som kan gå i stykker. Av erfaring kan man lære mye. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du ikke erfaring med de? Det er jo kjente mennesker!

Akkurat som Leif, og Kåre-Jens, og Nils-Petrus og Trond-Håkon.

Herregud..ungdommen nå tildags 8-)

Før du ditcher noen i bransjen bør du vite hvem som er hvem og hva som er hva !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke liker PRS, så finnes det ikke noe negativt å si om Geir på Tre'45. Han har mye å gjøre, og de gangene jeg kanskje måtte vente en dag ekstra så har det gått greit. Han er fornuftig på priser, samt gjør godt arbeid.  

Har full forståelse for at de har problemer med å få ting gjort i tide. Jeg er polykron av natur, det blir, bare ta det litt med ro...  

Heller ikke så rart at de er konservative. De har sett mange trender kommet og gått, og har sannsynligvis reparert det meste som kan gå i stykker. Av erfaring kan man lære mye. :D

så sant som sagt !!

Personlig bruker jeg bare Geir/tre-45 , Trond T/Guitar Workshop & Tore S/T-guitars ........

De fixer de meste, skaffer meg de dingse bomsene jeg vil ha & gir meg ok priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du skulle bli gammel nok til å drikke alkohol først ? :mrgreen:

Du..skjerpings ;-)

Sa aldri hva det var jeg skulle drikke da. Mente selvfølgelig et glass kaldt Imsdal med isbiter :lol:

Ha Ha bare kødder :mrgreen:

Øy jeg har slutta å røyke !! Automatisk bedre råd til gitar stasj!!!

(Ikke snus, ikke røykeplaster sånt er tull ....det er bare å slutte !!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til Forum Fulltone !

Ingen erfaring med hverken Guitar Workshop eller tre45.

du sier at det er viktig å vite hvem de riktige folka i bransjen er ..... vel....

"de riktige folka" er sikkert forskjellig fra mann til mann.

De riktige folka for meg er :

Helland Musikksenter i Skien

Dave Bromley - Bass & Treble Music Co. i Saint Joseph USA

Mick the "Luthier" - designeren til Dean guitars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.