Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig sjustrenger, hva anbefales?


Konnis

Anbefalte innlegg

Ser at Ringkjøb har en knalldeal pÃ¥ Omen 7 (http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16670294&sid=xz9ifbxYSXZ971985&pos=null&tot=null), men lurer litt pÃ¥ kvaliteten pÃ¥ denne. Hvordan er denne kontra RG7321? Prøvde en slik en i dag, syns den virket veldig grei, men hvis jeg hadde kjøpt en slik en hadde jeg endt opp med 2 gitarer som er veldig like, og det er jo litt kjedelig. :P

Så hvordan er en Omen 7? Er den såpass laber som prisen tilsier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellige kvaliteter med omen og RG'en. Jeg har hatt begge. Omen er en veldig heavy gitar, med en tungt strengedrag. Lyden og følelsen er tung og man vil bruke tung dist og spille tung musikk, og lyden er upåklagelig. Den har god byggekvalitet, og kan selvfølgelig brukes til alt. Jeg sier bare det jeg hadde på følelsen da jeg spilte på min.

RG'en er en lett og stødig gitar sånn byggekvalitetsmessig. Den er lettere i halsen og har et lettere strengedrag en Omenen. Mer en solo/virtuos-gitar med en lettere lydmessig framtoning. Den bringer fram mørke toner ved behov og har en litt rundere topp enn omenen. Mikkene kan lett byttes ut på denne, men det hadde jeg ikke behov for.

Du må nesten prøve Omenen og. Vi vet ikke hva du foretrekker, men det er 2 vidt forskjellige gitarer du vurderer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at jeg på død og liv mÃ¥ ha en sjustrenger, men har litt lyst pÃ¥ en for moro skyld osv. Derfor gidder jeg ikke legge sÃ¥ mye penger i det ennÃ¥ - akkurat som med bass-planene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellige kvaliteter med omen og RG'en. Jeg har hatt begge. Omen er en veldig heavy gitar, med en tungt strengedrag. Lyden og følelsen er tung og man vil bruke tung dist og spille tung musikk, og lyden er upåklagelig. Den har god byggekvalitet, og kan selvfølgelig brukes til alt. Jeg sier bare det jeg hadde på følelsen da jeg spilte på min.

RG'en er en lett og stødig gitar sånn byggekvalitetsmessig. Den er lettere i halsen og har et lettere strengedrag en Omenen. Mer en solo/virtuos-gitar med en lettere lydmessig framtoning. Den bringer fram mørke toner ved behov og har en litt rundere topp enn omenen. Mikkene kan lett byttes ut på denne, men det hadde jeg ikke behov for.

Du må nesten prøve Omenen og. Vi vet ikke hva du foretrekker, men det er 2 vidt forskjellige gitarer du vurderer.

Altså... Omen funker til enda hardere/mørkere/verre musikk enn Ibanezen?

Upåklagelig lyd - bra pickuper i forhold til prisen?

Tungt strengedrag - pga 26,5 tommer skala, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Omen funker til enda hardere/mørkere/verre musikk enn Ibanezen?

Upåklagelig lyd - bra pickuper i forhold til prisen?

Tungt strengedrag - pga 26,5 tommer skala, eller?

Funker og funker. Du kan jo spille hva du vil på hvilken gitar du vil, men denne gitaren inspirerte hvertfall meg til tyngre greier.

Når jeg sier upåklagelig lyd, mener jeg det generelt ikke basert på prisen. God pickup/tre-combo er vel en nøkkel i den låsen får å si det slik :D

Tungt strengedrag vet jeg ikke om kommer på grunn av lengden på gitaren. Jeg har prøvd flere gitarer med varierende strengedrag og lengder og ser ikke noe spesifikk sammenheng her. Ikke det tyngste draget jeg har kjent, men up there.

Jeg hadde .11strenger på omenen og .09 på ibanezen. Det kan ha noe å si, men det føltes veldig spinkelt med alt under .11 på omen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er en gitar du anbefaler, altså?

Har du denne fortsatt; hvis ikke, hvorfor solgte du den?

Jeg lagde meg en egen 7-strenger, og med såpass mange gitarer som jeg har kunne jeg ikke forsvare overfor meg selv å ha ytterligere en 7-strenger når jeg sjelden bruker det. Ibanezen ble stjålet under et studio-raid...

Jeg anbefaler i grunn begge, men jeg anbefaler også å prøve begge før du bestemmer deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.