Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig sjustrenger, hva anbefales?


Konnis

Anbefalte innlegg

Schecter har vell noen serier i 7-strenger.

Vet ikke med de rimelige, men C-7 finnes vel for leftier

Jeg kjøpte meg en slik en lefty.. Kan ikke klage på den. Man må tenke på at halsen er noe brei, og halsen er litt lengere i forhold til enkelte andre produsenter.

Siterer en god venn: "Vanlig 7-strengs hals hos andre produsenter (Schecter, Ibanez, Jackson, Washburn) er 48 mm bred, mens ESP 7-strengs halser er 45 mm bred. Og det merkes godt".

Jeg prøvde selv den ESP'en (7 strengs høyere prisklasse enn Schetcteren, ....ESP = 17.000,-). med smalere hals. Helt utrolig hvor man kjenner forskjellen.

Tenk over det også hvis det skal handles en 7er.... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men seriøst. Det eneste jeg stusser litt på, kanskje, er mikrofonene, men dette er jo mulig å bytte. Ellers digger jeg designet, syns den er god nok å spille på osv. Og fin pris, da.

Selv tenkt det samme...

bytte til skikkelige 7-strengs pickuper kan plutselig bli ganske dyrt,

kansje heller da bare kjøpe en litt dyrere en med bedre pickups?

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konis. Bare kjøp en gitar og prøvd den en periode. Liker du den ikke selger du den igjen for det samme. Siden du er så usikker, så ville jeg valgt den til 2000 kr. Jeg syntes den var helt nydelig. Og 2000kr er ikke alverdends hvis den ikke skulle falle i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg går for Ibanezen, iogmed at jeg har prøvd en slik en (og syns den er finfin å spille på) og jeg liker designet bedre.

Spørsmål: er det noen her som kan garantere at en SD 7-strengs mic passer inn i en RG7321? Såvidt jeg vet, har 7-strengs pickupene til SD en litt bredere "sokkel" eller hva jeg nå enn kan kalle det, enn 6-strengspickupene (som har denne metallplata på midten av pickupen på hver side, såvidt jeg vet).

Edit: når jeg tenker meg om, er det sikkert bare pickupringen...

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg går for Ibanezen, iogmed at jeg har prøvd en slik en (og syns den er finfin å spille på) og jeg liker designet bedre.

Spørsmål: er det noen her som kan garantere at en SD 7-strengs mic passer inn i en RG7321? Såvidt jeg vet, har 7-strengs pickupene til SD en litt bredere "sokkel" eller hva jeg nå enn kan kalle det, enn 6-strengspickupene (som har denne metallplata på midten av pickupen på hver side, såvidt jeg vet).

Edit: når jeg tenker meg om, er det sikkert bare pickupringen...

eg måtte kødda litt for å få sd mikker fint inn i min rg 7620, men eg har ikkje pickuprammer/ringer. men det bør gå rimeli greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.