Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups


andbac2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har sett meg lei de dårlige og bråkete singlecoilene på minfender stratocaster classic mexican http://www.music123.com/Fender--70s-Strato...er-i44626.music, så jeg lurte på om dere har noen å anbefale?

Har sett tenkt litt Fender Texas Specials, men er ikke sikekr.Spiller alt fra pop til metall. Ønsker ikke å betale stort mer enn 3000 for 3 nye pickups

Mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..skjønte egentlig det ;-)

Personlig så anbefaler jeg Lace Sensors, men de gir igrunn en ganske så moderne lyd.

Ellers så bruker Andy Timmons noe som heter DiMarzio Cruisers, men det er vel stacked humbucker tror jeg, så det er kanskje ikke det du er ute etter. De låter ihvertfall fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan starte med amp'en min da. Har en Mesa Boogie Single Rectifier og har en v-amp 2. Synes Joe Satriani har veldig mye bra og Kirk Hammett (Metallica) . Er egentlig litt vanskelig å si, har mange favoritter men det var noen av dem. Ønsker pickuper som har god cleanlyd, men med hovedvekt på rock/metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du egentlig burde hatt en gitar med humbuckere.

En ide hadde vært å sjekk under plekterbrettet ditt om du har palss til en Humbucker i bridge posisjon. Har du det, da kan du bytte plekterbrett og sette en humbucker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass har han nok, men han må kjøpe nytt plekterbrett, og få frest ut rom til en HB i kroppen, men det er egentlig ikke noe stress.

Har forresten en Tom Anderson H3 humbucker på stratten min, og det lyder kanon, veldig allsidig sammen med Noiselessene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass har han nok' date=' men han må kjøpe nytt plekterbrett, og få frest ut rom til en HB i kroppen, men det er egentlig ikke noe stress.

[/quote']

Det jeg mente med plass var faktisk om det var ferdigfrest plass til HB. Min mexicostrat har nemlig det, og jeg trodde kanskje de fleste Mex stratter var det. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å frese ut plass. Skulle ikke koste så aaaltfor mye, og det er strengt tatt noe kanskje en nevenyttig far eller bestefar kan gjøre?

Eller for å være poltisk korrekt: noe en mor eller mormor kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.