Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker til poprock


lille-hl

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg leter etter en ny forsterker nå som jeg har penger etter konfen.

Når det gjelder musikkstil så spiller jeg noe som dette:

Men også:

Nye kriterier:

- Rundt 50 watt

- Tokanals

- Topp + 1 eller 2x12" eller combo

- 10k. +/-

SÃ¥ anbefal i vei. ;)

Spør gjerne om det er noe!

Takker for svar! ^_^

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert kjempeflotte amper det, men det sprenger budsjettet da jeg må kjøpe M13 på samme budsjett, og da kommer det jo opp i 16k... Jeg er villig til å gå noe over budsjett, men 6k er altfor mye. Forslag på Fender rundt 5 lapper, gjerne brukt?

EDIT:

Trenger neppe mer enn 50watt, vi mikker på gig, men ikke på øving.

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot Rod Deluxe eller Blues Deluxe :) 40watt rørcomboer med 1x12", spiller fletta av deg!

Han andre gitaristen har en hot rod deluxe, den spiller hverfall høyt nok! Den er notert!

Se her, du: http://www.godlyd.no/default.asp?page=540&...0&p3930_v=1

Mulig du må spare litt til for å få råd til M13, siden du trenger kabinett også 8evt. så kommer comboversjonen snart, vel?), men lover deg at det vil være verdt det :)

Hmm.. Hva vil comboversonen ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nesten støtte AC-30'en og en vrengpedal.. Driver med både Hot Rod Deluxe og AC-15 i samme band, og jeg er blitt veldig glad i Voxen. Får ikke den syke cleanlyden til Hot Roden på høyt volumnivå, men mer enn greit nok for mitt bruk, og jeg spiller en del funka greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå, pÃ¥ tirsdag var jeg pÃ¥ øving, og lÃ¥nte amp. Marshall mode4 350 ( :ninja: ) watt + 1960cabbet. Den sugde hardt. Veldig, veldig hardt. LÃ¥t spisst selv med presence og treble pÃ¥ 0! Nok om det. Greia er at, selv om den var 350watt, sÃ¥ mÃ¥tte jeg ha mastervolumet pÃ¥ ca. 6 av 10 for Ã¥ høre meg selv...

Når det gjelder lavwattskomboer og pedalvreng, er jeg tross alt en vanlig femtenåring som leser alt på forum og later som han vet noe ^_^ :

- I Needzz teh 1øØ VVattzz, (ikke helt sant, men hvertfall rund 50w)

- I needz Teh 4x12" (heller ikke helt sant, siden jeg må kunne frakte det i en liten corolla ( :D ), så 2x12" er vel mer sannsynlig.)

- Fattig.

Jeg vil, etter å ha tenkt meg om en stund, ha forsterkergain. Gjerne ha en tubescreamergreie foran for soloer og slikt, men grunnlyd i rør.

Jeg vil ha lyd som tidligere nevnt, men også nok gain til å spille noe sånt:

Var på konserten deres i oslo for litt over en uke siden (fremdeles litt hes i stemmen :wub: ), og begge gitaristene brukte marshall topper og orange 4x12. Det har ikke jeg råd til, så forslag? Ene gitaristen brukte så vidt jeg kunne se en JPM, likna hverfall veldig, han andre så jeg ikke helt, da jeg satt helt i andre enden av salen, men kunne likne på en DSL , JCM800 eller VM.

Nye kriterier:

- Rundt 50 watt

- Tokanals

- Topp + 1 eller 2x12"

- Under 10k. Jeg går ikke over, da jeg må ha penger til ny el. og akk. gitar.

SÃ¥ anbefal i vei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå, pÃ¥ tirsdag var jeg pÃ¥ øving, og lÃ¥nte amp. Marshall mode4 350 ( :ninja: ) watt + 1960cabbet. Den sugde hardt. Veldig, veldig hardt. LÃ¥t spisst selv med presence og treble pÃ¥ 0! Nok om det. Greia er at, selv om den var 350watt, sÃ¥ mÃ¥tte jeg ha mastervolumet pÃ¥ ca. 6 av 10 for Ã¥ høre meg selv...

Når det gjelder lavwattskomboer og pedalvreng, er jeg tross alt en vanlig femtenåring som leser alt på forum og later som han vet noe ^_^ :

- I Needzz teh 1øØ VVattzz, (ikke helt sant, men hvertfall rund 50w)

- I needz Teh 4x12" (heller ikke helt sant, siden jeg må kunne frakte det i en liten corolla ( :D ), så 2x12" er vel mer sannsynlig.)

- Fattig.

Jeg vil, etter å ha tenkt meg om en stund, ha forsterkergain. Gjerne ha en tubescreamergreie foran for soloer og slikt, men grunnlyd i rør.

Jeg vil ha lyd som tidligere nevnt, men også nok gain til å spille noe sånt:

Var på konserten deres i oslo for litt over en uke siden (fremdeles litt hes i stemmen :wub: ), og begge gitaristene brukte marshall topper og orange 4x12. Det har ikke jeg råd til, så forslag? Ene gitaristen brukte så vidt jeg kunne se en JPM, likna hverfall veldig, han andre så jeg ikke helt, da jeg satt helt i andre enden av salen, men kunne likne på en DSL , JCM800 eller VM.

Nye kriterier:

- Rundt 50 watt

- Tokanals

- Topp + 1 eller 2x12"

- Under 10k. Jeg går ikke over, da jeg må ha penger til ny el. og akk. gitar.

SÃ¥ anbefal i vei. ;)

FÃ¥r jo jcm800 + 4x12 cab til under 10k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har den jo ikke to kanaler heller :(

EDIT: Selvfølgelig :blush:

to kanaler er gay!

men sånn seriøst sagt: du får jcm800 med to kanaler (2205). Jeg pleier å ha litt vreng, og slå ned volumknotten på gitaren for clean, det tar like lang tid som å trykke på en bryter med foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller i poprockbandet John Snow, der begge gitaristene bruker amper på under 30 watt. Setter alltid heritage AC15en min pÃ¥ ca. 1/4 volum.

Mikka opp da, eller? Det hørtes fantastisk lite ut :blink: Høylytte trommiser :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.