Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker til poprock


lille-hl

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med Marshall JVM? Da tenker jeg spesielt på 2 kanalern. Har hørt at JVM2 har Clean og OD1 kanalen fra JVM410. Stemmer dette? Sitter å grubler over en JVM 205h nå... De har den ikke i lillestrøm, som er det nærmeste for meg, men vet noen om en butikk i oslo som har den (4 eller 2 kanaleren er vel det samme(?)) ?

Endret av lille-hl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har en JVM205H. Knall amp! Overgår Screameren jeg hadde, og også Elmwood M60'en, imo. Har eksamen om 20 min, så må stikke nå, men send på en PM hvis du lurer på noe. Kan også være behjelpelig med lydklipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har vært i butikkene som er nærmest meg, for å finne ut hvor jeg kan få den (JVM205h) billigst.

Men, nå har det seg slik at en kompis skal kjøpe seg VOX, så da skal han selge en Mesa/Boogie Nomad 45 topp. Vi snakka om det i dag, og han sa han hadde tenkt seg rund 7 lapper for den.

Noen som har/har hatt en Nomad 45, som kunne sagt litt om ting du er misfornøyd med, og om du har hatt problemer? Er 7 k en fair pris? Den er i kosmetisk tipp topp stand, og (de få gangene jeg har prøvd den) syns jeg den låt VELDIG fint. Nye rør litt over et halvt år siden. Fyren er såvidt jeg vet eneste eier, og han tar GODT vare på stuffet sitt (i forhold til visse andre :blush:).

Er det vært det? Skal se å få prøvd ampen skikkelig i løpet av uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde mesaen her om dagen, men følte ikke at jeg fikk godlyden ut av den... fin lyd, men ikke helt det jeg er ute etter.

Sånn som det ser ut nå har jeg to amper som jeg sikler på.

1. Marshall JVM205h, ikke tenkt på kabinett enda. Denne skal jeg få prøvd i løpet av ukene som kommer, forhandler driver på å tar den inn.

2. Orange Rocker 30 Head + Orange PPC 212 kabb. (evt. 212V kabbet til thomann)

Kjøper jeg Orange'n skal den bestilles fra thomann.de, men jeg får ikke prøvd den først. :unsure: Er det verdt risikoen, eller er det å kaste penger ut av vinduet? Utifra youtubevideoer virker dette som noe for meg, men man kan jo ikke være sikker.

Noen her som har, eller har prøvd en Rocker 30 som kunne kommet med en formening om den?

Annet smp: Er Orange kabinettet ( :wub: ) verdt de 3,5 tusen kronene ekstra, eller burde jeg gå for Harley Benton kabbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde mesaen her om dagen, men følte ikke at jeg fikk godlyden ut av den... fin lyd, men ikke helt det jeg er ute etter.

Sånn som det ser ut nå har jeg to amper som jeg sikler på.

1. Marshall JVM205h, ikke tenkt på kabinett enda. Denne skal jeg få prøvd i løpet av ukene som kommer, forhandler driver på å tar den inn.

2. Orange Rocker 30 Head + Orange PPC 212 kabb. (evt. 212V kabbet til thomann)

Kjøper jeg Orange'n skal den bestilles fra thomann.de, men jeg får ikke prøvd den først. :unsure: Er det verdt risikoen, eller er det å kaste penger ut av vinduet? Utifra youtubevideoer virker dette som noe for meg, men man kan jo ikke være sikker.

Noen her som har, eller har prøvd en Rocker 30 som kunne kommet med en formening om den?

Annet smp: Er Orange kabinettet ( :wub: ) verdt de 3,5 tusen kronene ekstra, eller burde jeg gå for Harley Benton kabbet?

Er et brukt Orangecab på forumet er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, så det nå! Men da må han sende det, er det trygt? Det er jo bare litt over 1k i prisforskjell ny fra thomann, brukt fra GMT.

Skal mye til for å skade et kabinett tror jeg ved sending. Jeg har hvertfall kjøpt fra en som sendte med posten. Gikk finfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okå. Takk! :D Da bare venter jeg på svar fra gmt. Som ikke kommer hjem på LENGE! :angry:

Spm: Hvor heavy kan Rocker 30 bli? Gjærne med en OD forran. Er det ikke en på forumet som eier en sånn? Trodde jeg hadde sett det.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Rocker 30 spiller mer enn tungt nok til Underoath i hvert fall. Det er selv favorittbandet mitt, og det er på en Rocker 30-combo jeg har skrudd meg fram til best lyd. Skulle ønske jeg hadde en unnskyldning for å kjøpe en selv.

Edit: Underoath står også oppført under artister på Orange sine sider, om jeg ikke husker helt feil.

Edit2: Ikke den beste lyden, men du får jo en viss idé om hvor den ligger i vreng-land:

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, den har ikke nok gain til det jeg skal spille. Jeg har nettop joinet et Hardcore/Metal band, så det funker nok desverre ikke. Men den er sabla digg til roligere musikk! :D

Nå har du en unnskyldning til å kjøpe ENGL eller Peavey 6505. Kjøp Blackmore eller Screamer viss du finner dem brukt. 2x12 kabb, så har du et rigg som holder til metal og det meste annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocker 30 spiller mer enn tungt nok til Underoath i hvert fall. Det er selv favorittbandet mitt, og det er på en Rocker 30-combo jeg har skrudd meg fram til best lyd.

Fett! Var du også på Sentrum Scene, da? :)

Nå har du en unnskyldning til å kjøpe ENGL eller Peavey 6505. Kjøp Blackmore eller Screamer viss du finner dem brukt. 2x12 kabb, så har du et rigg som holder til metal og det meste annet.

6505'en har jo den velkjente cleankanalen sin, og clean clean er et must! :D

Har tenkt på ENGL, men tror det blir litt for moderne... Og dyrt... Bruker MAX 15 lapper på amp + kab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff var jeg der, i moshen fra første Benea Reach til siste Underoath!

Uansett, ligger en Orange Rocker 30 til 6000 på finn nå, som absolutt bør holde en stund. Da kan du evt kjøre på med et ekstra kabinett. Da er det jo også enkelt å etterhvert skaffe en topp som du kan ha på lokalet, og bruke comboen hjemme, eller selge den.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.