Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker til poprock


lille-hl

Anbefalte innlegg

Mikka opp da, eller? Det hørtes fantastisk lite ut :blink: Høylytte trommiser :angry:

Watt har egentlig ikke så mye å si. Det eneste som har noe å si med wattene, er når forsterkern brekker opp. Jo mindre watt, jo fortere brekkes lyden opp. Jeg har til og med brukt en liten 30 watts forsterker med 10" element i metallbandet, funker bra det. Høytaleren har mer å si enn wattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp deg en egnater rebel topp, 1 til 20 w alt etter hvordan du vil det skal låte. Enhver som påstår at denne ikke spiller høyt nok på etthvert øvingslokale skal jeg personlig besøke med q-tips og rense ørene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en egnater rebel topp, 1 til 20 w alt etter hvordan du vil det skal lÃ¥te. Enhver som pÃ¥stÃ¥r at denne ikke spiller høyt nok pÃ¥ etthvert øvingslokale skal jeg personlig besøke med q-tips og rense ørene pÃ¥.

Greia er at, i det bandet jeg spiller i nå, øver vi i lokalet der vi gigger. Litt mindre enn sentrum scene uten galleriet(er det det det heter der oppe med sitteplassene?) og endel lavere tak. Jeg vet ikke om dette er bra eller dårlig, fordi trommene spres jo over hele rommet, det demper volumet litt, men det samme gjelder ampen.

@ Gunnarpåmo: Er du HELT sikker på at det ikke blir for mye med hundre rørwatt hjemme på rommet? Hjemme bruker jeg nå en Peavey Bandit med volum på 1, og powerscaling på 25%. Den er 80w. Jeg er virkelig redd for at jeg ikke får kjørt Marshallen ordentlig, ikke engang på gigger. Så er jeg litt pyse når det gjelder volum, da :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse anniversary ampene ble bare gitt ut i 100w versoner,

og mange skryter av disse som en av de bedre Marshall ampene noen sinne.

Kjøper du en slik, har du en amp som du kan bruke i mange år,

hvis du finner ut at det er en amp for deg.

Hvis du finner ut at det ikke er en amp for deg,

kan du selge den eller bytte til deg en annen topp amp.

Dette er en amp i eliteserien for en billig penge,

og en såpass moderne Marshall, at den også skal låte bra på lavere volum.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha undersøkt mer finner jeg at man kan velge mellom to og fire utgangsrør, i tillegg til triode/pentode... Så jeg kan få 100, 50 og 25 watt. Jeg tror jeg ringer han i morra;-)

Spm: Denne har 4 eller 2 utgangsrør og 7 preamprør. Hvor mye koster det for røra, og anbefal meg merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilke rør som sitter i den.. preamp rør ca 100kr per stykke, poweramp ca 200kr per stykke vil jeg tro.

Jeg er litt skeptisk til 100watt..

Min fireball på 60watt spiller akkurat lavt nok til hjemmebruk. Ville ihvertfall prøvd ampen skikkelig på lavere volum og tenkt meg godt om før kjøp av en 100watts Marshall

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til 100watt..

Min fireball på 60watt spiller akkurat lavt nok til hjemmebruk. Ville ihvertfall prøvd ampen skikkelig på lavere volum og tenkt meg godt om før kjøp av en 100watts Marshall

Hot plate, kan det være en ide kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilke rør som sitter i den.. preamp rør ca 100kr per stykke, poweramp ca 200kr per stykke vil jeg tro.

Jeg er litt skeptisk til 100watt..

Min fireball på 60watt spiller akkurat lavt nok til hjemmebruk. Ville ihvertfall prøvd ampen skikkelig på lavere volum og tenkt meg godt om før kjøp av en 100watts Marshall

Les innlegget over ditt;)

7 stk. 12ax7 og 2 eller 4 stk. El-34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.