Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med lydinnspilling


Wooper

Anbefalte innlegg

Har et oppsett som jeg bruker til hjemmestudio som er som følger: Gitar -> boss gt 8 -> forsterker og ekternt lydkort (ediroll ua 25). Innspillingsprogrammet er audacity. Tingen er at kvaliteten på lyden som spilles inn er mye dårligere innspilt enn live. Vurderer så og skaffe en mikrofon som jeg plugger til lydkortet og plasserer den rett ved forsterkeren.

Vil dette øke lydkvaliteten eller vil det bli mye av det samme?

Ps: Er på utkikk etter et ordentlig innspillingsprogram. Er det noen som har noe forslag (annet enn Cubase for det fungerer ikke så bra på pc'n min)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Cakewalk SONAR er nok tingen for deg. Det må være det beste billigprogrammet som er å oppdrive, med alle finessene til de dyrere programmene. Lett brukersnitt og god lyd. Om du ikke kjøper den nyeste versonen kommer du unna med det for rundt 1500-2000.- full utgave.

Selv bruker jeg SONAR og er svært fornøyd.

Er det kompitabelt med Vista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubase er rakettforskning. Man må lese i 6 timer bare for å recorde. Ableton Live 7 funker mongobra. Og det er superenkelt. Får forklart hva alt inne i studioet er, og hva det kan brukes til. :ninja:

Da burde jeg jobbe for NASA. Jeg synes ikke Cubase er noe spesielt vanskelig i forhold til andre ting jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, har du några lydklipp som du kan last upp här så är det enklare att hjälpa till. Jag har inte testat att spela in med Boss GT 8 men jag räknar med att det ska gå att få bra ljud med den.

Hur låter det nu? Höres det jättedåligt ut så är antagligen något fel någonstanns (dåligt preset, eller felkoppling eller annat). Höres det bra ut med inte riktig bra så beror det nog på att det helt enkelt inte är samma sak som att micka upp en förstärkare.

Det är svårare att få till ett bra ljud genom att micka upp en förstärkare (det är flera saker som påverkar, mikrofon, mickplassering, högtalare, förstärkare mm ) men personligen så tycker jag att det blir mycket bättre ljud (obs, jag menar inte att jag kan höra skillnad på ett blindtest mellan uppmicket eller inte på andras inspelningar, jag pratar bara om när jag spelar in mig själv, jag är kanske dålig på att programmera multieffekter).

Har du ett bra ljud genom förstärkaren så köp en Shure SM 57 eller 58 :) .

Ps. Såg nu att det var en gammal tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.