Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp


Anbefalte innlegg

Lurer på Ã¥ kjøpe meg en ny amp, men har desverre gÃ¥tt meg litt vill i forsterker jungelen. :blink:

Har en Fender deluxe hotrod hjemme nå, og denne er litt for kraftig til hjemmebruk når man ikke bor i et hus uten naboer;-)

Har sett på en del Marshall amper, men er sannelig ikke sikker på hva jeg ser etter... Så da trenger jeg litt hjelp. Spiller stort sett rock, og metal. Tenkte å bruke 2-4000kr, og kjøpe brukt.

Noen som kan hjelpe?

Endret av Tøysejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blackhearten låter klart bra men om du ska spela rock/metal på den så måste du ha en passande pedal framför. Ska den bara användas hemma eller vill du att den ska fungera i live/övnings-situationer också?

Skal kun brukes hjemme. Bruker vrengpedal nå, i og med at jeg har en fender amp, men hadde vært kjekt med en litt mer allsidig forsterker, og da tenker jeg at jeg ser litt bort ifra Blackhearten. Tror nok at en Marshall eller en Peavey hadde passet meg litt bedre.

Endret av Tøysejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50w marshall er MYE for hjemmebruk, jeg ender ofte opp med å kjøre en overdrive pedal pÃ¥ low-input kanalen for Ã¥ spille lavt sÃ¥ folk ikke ringer politi pÃ¥ kvelden/natta.

Hehe, da kan du kanskje se for deg hvordan det er å ha den jeg har nå :lol:

Har visst skremt noen naboer ved et par anledninger:-)

Hadde tenkt å kjøpe brukt, så da kan man jo komme et stykke med 4000. må tenke litt på den. <_<

Endret av Tøysejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror for å være ærlig at du i den prisklassen vil ha større glede av å spille med en liten røramp, evt med en pedal foran, enn en 50W transistor. Du får jo som nevnt en Peavey Valveking 112, og ja; det er en god og allsidig forsterker i forhold til pris, men den er til de grader overkill om du bare skal spille hjemme. En fullblods rørforsterker på 5-10-15W er lyd nok i massevis om du skal spille hjemme, og som regel i bandsammenheng også. (Med mindre du spiller i metallband som øver med PA på full pupp).

Har selv store planer om å skaffe meg en Blackhart 1W-amp med 112-cab, da jeg synes at VK112'n min er altfor svær for hjemmeøving. Får aldri presset den skikkelig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade Blackheart Little Giant förut och den går att köra i 3 watt mode och när jag gjorde det så var det väldigt sällan jag kunde köra volymen över 3 här hemma i lägenheten. Husk att det är stor skillnad på rörwatt och transistorwatt och från förstärkare till förstärkare. Jag har spelat för några hundra personer utan problem med min Orange Tiny Terror och den är på 15 watt. I och för sig uppmickat, men ändå. Den klarar att överrösta en trummis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sett på Laney Lionheart 5 watterne, er vel det beste man får til hjemmebruk i den prisklassen. Ligger et par på finn.

Vil tro de er i en annen klasse enn Blackheart, Valve Jr. osv., virker mer påkostet, er på en måte ikke bare et kompromiss.

De andre er mer et forsøk på å lage rørforsterkere så billig som overhodet mulig. Er kult, men de funker etter min mening bedre til bruk med pedaler.

Personlig ville jeg nok holdt meg til cleanforsterkere og vrengpedaler, basert på min erfaring, men du virker bestemt på å prøve noe annet. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.