Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp


Anbefalte innlegg

Jag hade Blackheart Little Giant förut och den går att köra i 3 watt mode och när jag gjorde det så var det väldigt sällan jag kunde köra volymen över 3 här hemma i lägenheten. Husk att det är stor skillnad på rörwatt och transistorwatt och från förstärkare till förstärkare. Jag har spelat för några hundra personer utan problem med min Orange Tiny Terror och den är på 15 watt. I och för sig uppmickat, men ändå. Den klarar att överrösta en trummis.

Jeg syntes Blackhearten spilte før høyt til å spille på rommet mitt på kvelden/natta faktisk. Det var derfor jeg solgte min, den var for høyt til bedroom levels, men for lav til band sammenheng... Kunne jo ta en vrengpedal foran, men det er jo ikke "riktig" å gjøre med en rør-amp. Hadde kanskje funka med en tubescreamer, men det hadde jeg ikke da jeg hadde blackhearten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om man ska låta rören i en rörförstärkare jobba hemma i lägenheten så tror jag att man måste börja tänka på i 1 watts förstärkare. Men man måste faktiskt inte låta rörena jobba för att det ska låta bra så länge man har gainkontroll och master volym. Jag har flera förstärkare som låter råbra på lägenhetesvolym, bla Engl (Screamer), Marshall JCM 2000, Orange Tiny Terror och en Hughes & Kettner 20 Tube edition. Det är inte samma sak som att spela de på full guffe men det låter fortfarande kanon.

Om det är Marshall du vill ha så tycker jag att du ska köpa Marshall, men inte bli frestad av att köpa de billigaste Marshallerna. Köp brukt så är det bara att sälja det vidare till samma pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt, Epiphone Valve Junior topp, med et lite kabinett. Låter killer og er i perfekt størrelse! Kjøp blackheart - kabinettet til TUFFTUFF og en Valve Junior. Flott mtp budsjettet ditt også!

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hjemmebruk som øvingsamp er faktisk 1 watt mer enn nok. Det folk flest ikke vet er at watt er en logaritmisk benevnelse, noe som vil si at du ikke dobler volumet om du dobler watten. For å doble volumet må du faktisk 10 doble watten. Har du en 100 watts forsterker, men ønsker en som ikke spiller mer enn halvparten av det 100 watteren må du derfor ned på 10 watt, og ikke 50 som mange tror. jeg har selv en 7 watter, og det er ikke mange gangene jeg har hatt den over halvveis på volumknotten.Halvveis på volumknotten betyr faktisk at den ikke spiller høyere enn en 0.7 watt amp ville gjort på maks

Har også en lien sak på omtrent 0.5 watt, men den får jeg ikke lov til å spille på hjemme, da den ikke har volumkontroll og kjærringa syntes det blir alt for høyt. I teorien skal en amp på 0.5 watt spille like høyt som en 50 watter skrudd til klokken ni på volumpotten.

I tillegg spiller følsomheten på høytalerene en utrolig stor rolle når det kommer til volum, faktisk mer enn watten på ampen i de fleste tilfeller.

For de interesserte er det mer info her. http://www.integratedaudio.com/help/sensitivity.pdf

Nå det kommer tlå anbefale amp tror jeg Orange Tiny terror er det beste alternativet.

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kjøpe Killer Ant, 1w toppen til Ã¥ bruke hjemme. Finne et cab/bygge 1x12" med en v30 elns. Spiller høyt det og, nok til hjemme-spilling.

Har denne med bitmo modkit og blackheart 12", spiller høyt til å bare ha 0.25w. Høyt nok i massevis for meg, bor i leilighet og naboer på begge sidene. Er forøvrig en kjempegod forsterker :) Høres kanon ut med en TS-9 og rockeattitude ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt, Epiphone Valve Junior topp, med et lite kabinett. Låter killer og er i perfekt størrelse! Kjøp blackheart - kabinettet til TUFFTUFF og en Valve Junior. Flott mtp budsjettet ditt også!

He, he, jag ska inte neka dig (trådskaparen) att köpa mitt Blackheart-kabinett men jag skulle ändå råda dig till att följa hjärtat. Rätta mig om jag har fel men det känns som om det är Marshall du helst vill ha? Inte köp en, for eksempel, Blackheart-amp i så fall, även om du kan få jättebra ljud ur den så blir det inte samma sak. Bäst är såklart att åka till en musikaffär och testa så mycket som möjligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør pÃ¥ metalpete.

Prøv en Egnater Rebel om du har mulighet til det. Den går det meste i samme prisklasse en høy gang :)

Nå har jeg fått ny forsterker i hus.

En kamerat av av meg hadde en litt eldre Marshall Valvestate 8080 ståede som han ikke brukte, og sa jeg kunne bare få den:-)) Så da blir det ikke noe kjøp med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.