Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss sd1


Anbefalte innlegg

Hvorfor har jeg brukt tusenvis av kroner på t-rex'er, modda ts9'ere, modda sd1 osv når den billigste av de alle, sd1, låter så knall. Den melker overtoner og sustain ut av straten, er åpen og fin (ikke så midrangy og mørk som ts9), den kutter bedre i mixen osv.

Boss sd1 og maxon OD808 blir ståemde i brettet en stund, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt mye forskjellig, men pr. i dag er SD-1 en stayer, og ja, den egner seg definitivt som overdrive. Ved siden av BD-2 den beste Boss-pedalen vil jeg si. (har begge på brettet. )

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Anbefales denne som overdrive-pedal? Ibanez RG med ToneZone og Air Norton, Epiphone Les Paul Standard (stock) og snart Peavey Valveking 112! Vil ha tight og beefy lyd. Dette mekker SD-1, ikkesant?

Ja, den er en overdrive. Om du vil like den, vet jeg jo ikke.

Jeg har t-rex alberta (fin), t-rex mudhoney (fin), keeley ts mod plus (nja, tja), ts9 analog brown mod (ok), rat 2 (scofield og plenty fuzz) , boss od3 (fin), franklin modda sd1 (ok), maxon od808 (super)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt mye forskjellig, men pr. i dag er DS1 en stayer, og ja, den egner seg definitivt som overdrive. Ved siden av BD2 den beste Boss-pedalen vil jeg si. (har begge på brettet. )

Tjaa. delvis enig.

Har prøvd å bruke DS-1 som boost. Det funka litt, men likevell så ble lyden veldig rar imo. Utight, litt skurring og ikke nok trykk.

Foretrekker overdrive forran DS-1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den egner seg definitivt som overdrive

Tror ikke han hadde sagt det om han mente SD-1 :P

Btw. Syns ikke DS-1 låter s grøt.

det er vell ikke meningen å spille hight-gain med en slik. Mer klassisk rock/metal-vreng. Til det syns jeg det er en grei pedal til penga.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både sd-1 og ds-1. Hvisk jeg kunne ville jeg ha byttet ut ds-1'en med en sd-1 til. Den lÃ¥ter fett bÃ¥de med lite og mye gain. Kanksje boss burde lage to-kanals sd-1.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.