Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Raa, overmenneskelig doedsmetallgitar


Sortulv

Anbefalte innlegg

Vel, jeg lurte bare paa om noen av dere kan foreslaa meget bra band/album/laater som gjoer et godt eksempel paa vanvittig raae, overmenneskelige, moerke gitarprestasjoner som kan vaere verdt aa laere seg? :huh:

Da snakker jeg om noen av de feteste gitarlinjene som er tilgjengelige innenfor death metal sjangeren!

Haaper paa tips... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Cryptopsy - klarer ikke å la være å trekke på smilebåndet av introen på Graves of the Fathers (fra None So Vile), og forsåvidt hele resten av sangen. Er overbevist om at det ligger en god del subtil selvironi her.

Tror forresten riffet på Behemoth - Decade of Therion kanskje kan være noe i din gate.

Og en hel haug av riffene Darktrhone gjorde på Soulside Journey (førsteplaten hvor de fortsatt spilte death metal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Cryptopsy - klarer ikke å la være Ã¥ trekke pÃ¥ smilebÃ¥ndet av introen pÃ¥ Graves of the Fathers (fra None So Vile), og forsÃ¥vidt hele resten av sangen. Er overbevist om at det ligger en god del subtil selvironi her.

Tror forresten riffet på Behemoth - Decade of Therion kanskje kan være noe i din gate.

Og en hel haug av riffene Darktrhone gjorde på Soulside Journey (førsteplaten hvor de fortsatt spilte death metal).

Aha! Jeg har hoert en hel del paa Darkthrone den siste tida, "Transilvanian Hunger" og "A Blaze in the Northern Sky". Men den tidlige doedsmetallperioden deres kjenner jeg lite til. Burde kanskje sjekke opp? Naar jeg tenker etter har jeg forresten hoert den tidlige demoen/EP'en deres "Land of Frost". Veldig pussig plate, og om det kan klassifiseres som rein deathmetal vet jeg ikke, da det ikke er noe growling paa noen av sporene.

Skal faa tak i noe av Behemoth ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Jeg har hoert en hel del paa Darkthrone den siste tida, "Transilvanian Hunger" og "A Blaze in the Northern Sky". Men den tidlige doedsmetallperioden deres kjenner jeg lite til. Burde kanskje sjekke opp?

Stilen de spiller der er litt spesiell etter det jeg husker, veldig seig, relativt taktfast og stemningsfull til sjangeren å være (horror-death metal tror jeg de karakteriserte det selv), og et godt stykke ifra de raske og rastløse avbrekkende riffene en del typiske deathmetalband (type Cannibal Corpse) baserer seg på. De spiller også mye tremoloriff (og bruker relativt lite palm muting), så veien var kanskje ikke altfor lang til black metal.

Endret av Amebix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ion Dissonance

Ion Dissonance er ikke death metal whatsoever.

Decapitated:

Beneath The Massacre:

Hate Eternal

Origin

Psycroptic

Animosity

Nok av vanskelig riffing på låtene her iallfall. Håper du finner noe som faller i smak.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.