Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flying V prosjekt


Anbefalte innlegg

Var ikke mye hjelp å få hos Warmoth...

På spørsmål om de lager set necks var svaret nei, og for de andre spesifikasjonene jeg spurte etter svarte de "se våre spesifikasjoner på våre sider".

Det samme svaret på et par spørsmål ang. kropp...

Warmoth lager ikke deler til set neck gitarer, men de har jo ulike bolt-on løsninger til "gibson aktige" gitartyper.

Du vil ikke finne et gedigent utvalg av produsenter som lagaer halser for set neck gitarer, da halsene ikke er utbyttbare på slike gitarer. Men du kan finne ymse asiaprodusert på e-bay f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Endelig fant jeg en som kan lage en set neck til meg..

www.soulmateguitars.com lager det man måtte ønske :)

Det var noe leveringstid, ca 2 måneder, så det er bare å smøre seg med tolmodighet... Men da får jeg nå i det minste akkurat det jeg vil ha B)

$280 for set neck, ferdig med "leveled frets" og frakt er da vel ikke så hakkanes gæli!!!?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg bestillte en korpp uten noen som helst utfresinger, siden det meste av komponenter skal plasseres litt "utradisjonellt", så jeg må ta mål og tegne maler for det meste.

Har nå frest ut hulrom for jack pluggen, pu switchen og grovfreset for pot-meterene.

Kommer ikke stort lengre før jeg får hallsen, når jeg får frest ut hulrommet for den, og limt den på plass, kan jeg måle nøyaktig ut hvor tremoloen og pu'ene kommer.

Noen som ser hvilken gitar det skal bli?

90759_s.jpg

90761_s.jpg

90763_s.jpg

90762_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg endelig fått hallsen, etter ca 3 måneders ventetid...

Det var kun en feil på den. Inlay-dottene skulle ha vert plassert i senter av båndene, ikke i toppen. Men det var i utgangspunktet meningen å modifisere dem, så det fikser jeg. Blir bare litt mere jobb med modifiseringen.

Hallsen ble bestilt for set neck og padleåre hode, dette er bare grovtilpasset fra leverandør, så nå har jeg en del arbeid forran meg.

95534_s.jpg

Her har jeg målt ut og merket av hva som må fjernes fra hallsen

95536_s.jpg

Og her har jeg tegnet opp hodet.

95535_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ble helen tilpasset, og frest til riktige mål.

95537_s.jpg

Ferdig frest hel, bare en del spikking og pussing for å gjøre ferdig overgangen mellom halls og kropp som igjenstår.

95538_s.jpg

Øvre del av kroppen, der hvor hallsen festes inn var bare grovtilpasset, så den måtte jeg frese bort en bit for å få hallsen på riktig plass.

95539_s.jpg

Her er det fresing av neck-pocket på gang.

Jeg lager også en mal som jeg skal bruke for å frese ut pu hulrommene som dere kan se ligger ved siden av kroppen.

95540_s.jpg

Endret av Airbrusher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har for litt siden pusset til de områdene som trengte på halsen, samt filt og finpusset hode. Så nå tror jeg at halsen er ferdig.

Ferdig hode:

97103_s.jpg

Her har jeg pusset bort den forhøyningen i overgangen mellom hals og hode (som dere kan se på noen bilder over)

97104_s.jpg

Og overgangen mellom kropp og hals.

97105_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.