Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags gitar har du?


Kian

Anbefalte innlegg

  • Svar 367
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Dette er vel et fint sted for en fersk forumist å starte.

Jeg er 27 år.

Har spilt litt før. Nå spiller jeg mye for jeg har kjøpt el.gitar.

Det er gøy å spille høyt :)

Jeg kan ikke skryte så veldig av utstyret mitt, da jeg ikke har noe peil på hvor bra det er eller ikke. Selv om jeg har prøvd å forske litt.

Men jeg har en yamaha akkustisk nylon c-40 (min første, kjøpt i 1996)

og en Ibanez akkustisk stål pf300trd (knall rød og fin) ( kjøpt i 2002 ) og så den jeg kaller gliset mitt:

Gibson "The Paul" laget i nashville i 1979, kjøpt brukt i nashville 2003.

Den er solidbody walnut. Og har fått karakter 9 hos Harmony-central ( av 10) så jeg regner med at det er en mer en god nok gitar for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hyggelig å hilse på dere :)

og Mr.Bungle!

Det er ikke en LP Studio, det er en "The Paul"

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data...he-Paul-01.html

Etter det jeg har lest, og om det medfører riktighet, så er The Paul en gitar Gibson kun lagde fra ca 77 til 82 eller noe sånt.

Gibson ville lage en god men billig LP, men uten noe fiks-faks. Men de solgte de så billig i forhold til det det kostet å lage de at det ikke lønte seg for dem å lage de lenger. Om dette er fakta eller ikke, er jeg ikke helt sikker på altså.

Jeg trodde også det var en Studio først, men etter å ha sjekket serienummer og send div mailer til Gibson med bilde og det hele, så ble det slått fast at det var en The Paul altså.

Det ble visst også laget en The Paul II men den er visst dårligere etter det jeg har lest :)

fant et bilde av en som ser akkurat lik min på denne URL'en:

http://www2s.biglobe.ne.jp/~guitar/g0093.htm

-Jump

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Gratulerer! Skulle gjerne hatt en sånn, men klarer ikke bestemme meg for hva jeg vil ha av gitarting. Nå virker det vel på meg selv som om jeg bygger om gitaren jeg har til en fat strat med 2xlace eller texas specials + en eller annen humbucker i bridge, men vettasøren hva som blir best der.

Bobo (eller noe i den duren) på forumet/irc har forresten en -91 strat han sier er vanvittig bra (sikkert med god grunn..), men den er vel ikke fatstrat om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.