Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags gitar har du?


Kian

Anbefalte innlegg

Spiller på en Ibanez Joe Satriani 90haniversary model. Krem gitar.

har tre ledninger :lol: , en Mesa MKIIc+ å seks strenger i reserve, 2 plektre en digitech studio klang dings plus en liten drit preamp som jeg bruker til å ta opp på pc`n. Hadde en Gibson Les Paul studio, solgte den å kjøpte en Ibanez JPM, skal nå selge 90hammen for å kjøpe en ErnieballMusicman petrucci gitar. Jeg blir aldri fornøyd:) Har spilt siden 4-5klasse. Er nå 21. Bor i tromsø. Spiller egentlig ikke i noe band for øyeblikket. D var alt om meg, tilbake til studio........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 367
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spilt gitar i "tenke" ca. 4 år, er 18 år og keivhendt. Og siden det ikke er voldsomt mange bra venstre-gitarer i omløp har jeg en Strat Squier som er laget for keivhendte.(altså ikke bare snudd allà Henrix). Helt grei gitar egentlig, har spilt på verre. Har også trøkt inn et par doble "hømbøkkere" for litt bedre "trøkk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er 16 år, har spilt siden september i fjor. Er også med i et band som er helt i oppstartsfasen.

Gitaren er for øyeblikket en Squier Strat, som skal byttes ut om ikke så alt for lenge. Har bestilt meg Lace Sensors (RED/SILVER/BLUE) fra USA, og skal putte dem i en Fender Standard Stratocaster. Det blir døds!

Ellers så har jeg en gammel akustisk av ukjent trolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Fortell litt om deg selv og din gitar!

Mine gitarer er en svart Fender American Series Telecaster (USA) og en Seagull S6+cedar kassegitar med påmonter Highlander pickup under sadelen. Telecasteren kommer jeg aldri til å kvitte meg med, gitaren passer meg ypperlig. Kassegitaren er "so som so".

That's it. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt flaut å komme her blandt alle sammen med mitt crappy utstyr.

Er 16 år, bor i Kirkenes, et høl. Har spilt i ca. et år nå. Tar band valgfag på videregående til høsten.

Gitarer:

Squier Affinity Strat. (fender billigmodell)

Levin Student klassisk gitar (ganske fin gitar, for å være ærlig! :wink: )

Forsterkere:

Squier Champ 15W.... (Flaut!)

Kabler:

5m StraightA kabel med 24 karats gullkanter! (litt stolt av den..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager StraightA egentlig gode kabler? Jeg kan ikke si jeg er overbevist, men jeg har ikke det helt store utstyret å teste med, og heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag, så det er vel mest sannsynlig bare syke teorier fra min side. Tarin, det er ikke en dårlig kombinasjon det der, hvis du sammenligner med hvor mye du har lagt inn i det. Å kjøpe et dyrt oppsett når man er helt nybegynner synes jeg er idioti. Jeg har råd til en super-sinnsykt-tøff les paul, eller en strat, eller stort sett hva som helst, men -vurderer- likevel å kjøpe en mexico strat, eller om jeg skal gå for en brukt usa modell. Føler meg ikke flink nok til å 'fortjene' en så dyr gitar, jeg får ikke utnyttet den skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at gitaren og det andre utstyret har minimalt å si, jeg har hørt utrolig gode gitarister fått knall lyd av det verst tenkelige og folk med f.eks. en Fender Relic Strat låte tragisk. Men selvsagt er det gøy å ha utstyr som gjerne er litt over sine egne ferdigheter, men man kan ikke skylde på utstyret (heller ingen her som har gjort) om det ikke låter bra.

Men igjen, bra utstyr gjør gitarspillingen morsommere, uten tvil.

Thomas: Tenker på å kjøpe Fender strat ser jeg :D

Anbefaler STERKT mexico straten, jeg hadde en som låt knall, og jeg A-B testet den mot en USA strat, og fant ut at jeg likte mexicoen min bedre. Nå kan det hende at de mexicoene varierer og at jeg traff på en god en, men dersom du skal ha en strat, sjekk ut mexico, det vil uansett bli billigere enn en brukt US.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.