Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedre plekter enn Dunlop jazz 3?


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

Stikk innom en forretning som selger tapet, maling og slikt. De har ruller med gripe-tape (antiskli-belegg) fra 3M (slik som du bruker i f.eks. trapper for at ingen skal skli). Den grå typen er ruglete og ganske glatt, mens den svarte typen ligner pÃ¥ sandpapir. GÃ¥r fint Ã¥ klippe til et passe stykke til Ã¥ ha pÃ¥ hver side av plekteret. Hvis du absolutt MÃ… bruke noen spesielle plektre kan disse tapegreiene fungere, selv om idéen med superlim var enda bedre ^_^

Ikke veldig god idè med superlim :P tremenningen min måtte operere bort er "papir nebb" fra annsiktet etter russerevyen siden har brukte superlim til å feste med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke veldig god idè med superlim :P tremenningen min mÃ¥tte operere bort er "papir nebb" fra annsiktet etter russerevyen siden har brukte superlim til Ã¥ feste med :P

Dette blir litt off-topic, men har du bilder av denne operasjonen? Siden du kommer her med skrekk og advarsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Jazz 3 selv og dette er etter min mening de beste plektrene men når jeg spiller live og er veldig "aktiv" bruker jeg et dunlop plekter som kjennes ut som sandpapir og har et veldig godt grip! Er bilde av en marihuana plante pÃ¥ det, hehe

Løysinga:

5010mics-a26a482d6c97967ce632bf6e0f237efb.jpg

Edit: Med tanke på plektermisting sjølvsagt...

Endret av Lord Nelson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en test av plektrene mine i dag på diverse skalaer, og tror jeg må revurdere mitt plektervalg!

Får bestandig bedre treff og tar unna skalaene kjappere med Jim Dunlop Jazz III XL enn med noen av de andre plektrene jeg har liggende...

Snodig, skulle jo tro de små plektrene var kjappere! Men ikke i mine hender tydeligvis.

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd enda mer, og valget har nå falt tilbake på Dunlop Jazz III (sort).

Fikk tak i et Dunlop Jazz III Ultex i går også, men det var virkelig ikke det samme. Det er mye "hardere" plast og faktisk merkbart tynnere! Det ga ikke samme feeling i det heletatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de større tortex da må eg slipe dem spisse om eg skal bruke dem, eg sliter mye på overtoner:)

Når jeg klarer å spille overtoner med baksiden av et blått herdim plekter så skal man klare å venne seg til de fleste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.