Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bedre plekter enn Dunlop jazz 3?


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

Jeg er enig der. Har brukt det lille Jazz III plekteret i flere år nÃ¥, men har etterhvert konvertert til XL-versjonen.

De er minst like gode å spille med, de har samme tupp - og du glepper dem ikke så lett :)

Okey det er en xl versjon ja. For teste den da, stubby 1,5 mm bass plekter er jo bra den og men , men men,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grunnen til at jeg f.eks bruker Jazz størrelse plekter som den jeg linket til er faktisk størrelsen pÃ¥ plekteret. Har blitt sÃ¥ vant til Ã¥ bruke de at jeg fÃ¥r en klumpete feeling nÃ¥r jeg slÃ¥r ann strengen med større plektre. At spissen er skarp er bare en bonus :lol:

Endret av Quick89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom en forretning som selger tapet, maling og slikt. De har ruller med gripe-tape (antiskli-belegg) fra 3M (slik som du bruker i f.eks. trapper for at ingen skal skli). Den grå typen er ruglete og ganske glatt, mens den svarte typen ligner pÃ¥ sandpapir. GÃ¥r fint Ã¥ klippe til et passe stykke til Ã¥ ha pÃ¥ hver side av plekteret. Hvis du absolutt MÃ… bruke noen spesielle plektre kan disse tapegreiene fungere, selv om idéen med superlim var enda bedre ^_^

Endret av fuzz-mullah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom en forretning som selger tapet, maling og slikt. De har ruller med gripe-tape (antiskli-belegg) fra 3M (slik som du bruker i f.eks. trapper for at ingen skal skli). Den grå typen er ruglete og ganske glatt, mens den svarte typen ligner pÃ¥ sandpapir. GÃ¥r fint Ã¥ klippe til et passe stykke til Ã¥ ha pÃ¥ hver side av plekteret. Hvis du absolutt MÃ… bruke noen spesielle plektre kan disse tapegreiene fungere, selv om idéen med superlim var enda bedre ^_^

Hmm - det der må kanskje prøves på et Stubby plekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bruker for det meste Tortex 0.88mm/1mm her, spørs pÃ¥ hva jeg spiller og hva jeg føler for...

Skal teste Ultex plektrene etterhvert da, de har fått masse skryt!

Har litt av hvert av plekter liggende:

Dunlop Nylon 1mm

Dunlop Jazz III XL

Dunlop Jazz III Sort

Dunlop Jazz III Rød

Dunlop Tortex 0.60/0.88/1/1.14

Og av de så synes jeg Tortex 0.88/1mm definitivt er best for meg. Ønsker jeg derimot litt mer "twang" så bruker jeg 0.60mm. Godt grep selv med svette fingre i motsetning til Jazz III som er veldig glatt, og en mer behagelig lyd mot strengene enn det Jazz III plektrene avgir. Også en bedre "feeling" med strengene synes jeg. Samtidig så er de bitte-litt større og perfekt i størrelse, Jazz III blir litt for lite, og Jazz III XL blir for stort for min del...

Leste tidligere i tråden at du trodde Tortex var større enn Jazz III. Ja de er det, så vidt, omtrent umerkbart, men de er - av en eller annen grunn - mye mer behagelig å bruke... Her er forøvrig en sammenligning av størrelsen:

dunloppicks7.jpg

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.