Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp setting for November Rain


sasu

Anbefalte innlegg

Med Les Paul:

Bass ca 4/10

Mids: ca 8/10

Treble: ca 7/10, kommer an på ampen din..

Prescence: 5/10

Gain kommer an på forsterkeren din. Men jeg pleier å ha gain på 4/10 når jeg spiller guns med min Fireball (high gain amp)

Og skrur litt ned på volum på selve gitaren for å få litt crunchaktig vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok velge den forsterkermodellen på ampen din som ligner mest på en marshall. Vil anbefale deg å besøke nettsidene til Line6, de har forum og nettsteder der du kan søke opp settinger for gitarlyden til hundrevis av kjente gitarister, og dette spesielt for ampen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Men det er også viktig å merke seg at gitar, treverk og pickups ++++ har en del å si.

Settings kan høres bra på ut på en gitar, og verre/bedre på andre.

Humbucker på gitaren er ihvertfal viktig for å få GNR sound. Spesielt bra med Les Paul.

husk også å bruke neck pickupen. er vel ganske essensielt i denne soloen, nydelig solo som er verdt å kunne skikkelig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket spider III nå på nettet, og vil tro at du skal komme veldig nærme lyden til Slash om du bruker presetn som heter Sweet Child O`mine. Var vanskelig å høre riktig gjennom pc høytalerne på lap topen, men tror nok den er grei.

Bare ha en Les Paul type gitar med humbucker og bruk humbuckeren nærmest gitarhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Men det er også viktig å merke seg at gitar, treverk og pickups ++++ har en del å si.

Settings kan høres bra på ut på en gitar, og verre/bedre på andre.

Humbucker på gitaren er ihvertfal viktig for å få GNR sound. Spesielt bra med Les Paul.

så må vi ikke glemme lakk og eventuelt støv bak tredje stemmeskrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint som troll med single coil i neck også...

Tror ikke at slash har så mye output i neck pickupen, så det blir en singel coil lignende lyd...

Men han skifter da gitarer til stadighet, så ikke umulig at det er forskjellige miccer på gitarene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker fint som troll med single coil i neck også...

Tror ikke at slash har så mye output i neck pickupen, så det blir en singel coil lignende lyd...

Men han skifter da gitarer til stadighet, så ikke umulig at det er forskjellige miccer på gitarene ;)

Han bruker de samme pickupene i alle hans les pauler btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.