Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marius Müller


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Har ikke fått satt meg inn i han enda, men innser at tiden er kommet! Anbefalte skiver? Eneste jeg vet om fyren, er at han visstnok hadde masse utstyr, og at mye av det finnes på bruktmarkedet i dag. En kamerat av meg har en av hans gamle gitarer (utrolig harry sak) som er til salgs for en 10 høvdinger. Har litt lyst til å slå til! Men har jo overhodet ikke råd. Vel, tilbake til poenget: Hvilke skiver er anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Müller er bare helt genial! Er fan ja.. Når sant skal sies om Little Wing, så ligger Müller på en solid andreplass etter SRV.. Hendrix på tredje  :P

Vi bør heller ikke glemme Hiram Bullock sin liveversjon (så ham live på Praha Jazz Festival for 2 år siden). Hiram spilte visst i sin tid med Hendrix, og annonserte låta med: This is for my friend and bandmate Jimi Hendrix.

Tilbake til topic: Müller er genial, jeg har egentlig ikke noe spess bevisst forhold til ham, men jeg har alltid likt ham (jeg hadde vel ører for god bluesrock allerede som liten). Men som det sies i USA: Only the good die young. Dette må vel stemme bra i Müllers tilfelle. R.I.P, gode mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste neimen ikke at han var død gitt. Når og hvordan skjedde det? Jeg så han live ved flere anledninger tidlig på 80 tallet og han var et stort forbilde for alle den gangen. Etter at jeg flyttet fra norge i 86 har jeg ikke hørt noe a'n, men neste gang jeg er hjemme hos mutter't skal jeg jammen ta en tur på loftet å grave i gamle LP plater. (Ja dere hørte riktig... LP plater... hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Müller er bare helt genial! Er fan ja.. Når sant skal sies om Little Wing, så ligger Müller på en solid andreplass etter SRV.. Hendrix på tredje  :P

Vel.her må jeg komme en innvending eller to. For det første: Müllers versjon av den låta er jo helt utrolig kanon. For det andre, SRV's versjon av den låta er jo helt utrolig kanon. For det tredje: Hendrix LAGDE den låta,og ja, jeg er enig i at studioversjonen kan virke litt slapp(selv om den også er helt utrolig kanon)sammenlignet med Müller og SRV, men jeg har en hel del forskjellige liveopptak av Hendrix og the Experience, og for meg er det ingenting som er bedre enn det,ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt første møte med marius müller var for mange år siden da jeg var ute hos pappa og bladde igjennom platesamlingen hans for å finne noe å spille trommer til. var vel kanskje 9-10 år. syntes det var helt greit da, men det var ikke før jeg hørte carmen for noen måneder siden at jeg la merke til gitaren. Jeg ble nesten litt sjokkert over at jeg ikke hadde merket det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Müller er bare helt genial! Er fan ja.. Når sant skal sies om Little Wing' date=' så ligger Müller på en solid andreplass etter SRV.. Hendrix på tredje :P[/quote']

Vel.her må jeg komme en innvending eller to. For det første: Müllers versjon av den låta er jo helt utrolig kanon. For det andre' date=' SRV's versjon av den låta er jo helt utrolig kanon. For det tredje: Hendrix LAGDE den låta,og ja, jeg er enig i at studioversjonen kan virke litt slapp(selv om den også er helt utrolig kanon)sammenlignet med Müller og SRV, men jeg har en hel del forskjellige liveopptak av Hendrix og the Experience, og for meg er det ingenting som er bedre enn det,ingenting.[/quote']

For å være helt ærlig, så tror jeg ikke jeg har hørt Jimi LIVE med Little Wing.. Det faktum at han lagde den har ingen innvirkning på meg, Genial type.. men, MIN personlige mening koker ned til rankingen nevnt ovenfor. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.