Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

god delay pedal?


Hallvardo

Anbefalte innlegg

tenkter på å kjøpe meg en delay pedal for tiden. Testa boss DD-6 idag, mange kule funskjoner som tap tempo på pedalen, reverse echo og hold funksjon.. likte den godt, men vet det er mange andre gode bokser på markedet og. noen forslag? noen som har prøvd carl martin delayla for eksempel?

koz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal ha deg en delay pedal vil jeg uten tvil anbefale Line6 DL-4 (http://www.line6.com/productDetail.html?model=31). Den simulerer 16 delay (inkl. de på DD-6), muligheter til å justere det meste du kan tenke deg, 3 banker du kan lagre presets i, det er utrolig kjekt. Lett å sette seg inn i, lett å endre på de lagrede presetene, tap-tempo switch (utrolig kjekt) og loop-sampler. Den ultimate delayen i pedal format. Så vidt jeg vet koster den rundt 3500 ny i butikk. pluss adapter i tillegg til ca 400, og da er vi allerede kommet opp i den nette sum av 3900.

Boss DD-6 er sikkert ikke dum om du er fornøyd med ett delay du kan skifte tempo på. Carl Martinen har jeg hørt mye negativt om, hørt om flere som har hatt trøbbel med akkurat den CM-pedalen, jeg har heller ikke sansen for delayet den simulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd line6'en, ikke min type, altfor svær og synes ikke den er god nok for prisen. (smak og behag) hva angår CM'en har jeg hørt mye bra om produktene derfra, også om delayla.. nå har jeg også veldig sansen for litt vintage ting. Skulle egentlig kjøpe en roland båndekko, men den var ikke helt i stand :(

for all del, jeg likte dd6'en veldig godt, men vil gjerne sjekke litt mer før jeg kjøper den, så jeg ikke havner med skjegget i... ja, you know

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten en danelectro delay på musikksjappa.. har ikke hørt om noen som har sagt noe bra om danelectro før men.. en litt vintage ting :P ja, har hørt mye bra om T-rex.. mulig jeg burde sjekke den ut. hehe Gnome, dd6'en eier jo dd5, tilogmed med gnome-laga tap tempo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&K Replex... koster jo litt den også da.. menmen...

eller kjøp deg en god gammeldags båndekko... de er jo kule... men ikke så praktiske...

Har egentlig et dårlig forhold til boss-pedaler.. menmen... de funker jo.. og er jo velbrukt rundt om i verden...

CM Delaya er ganske kul også... liker den bedre enn DD-serien til boss... men det har jo litt med personlig smak å gjøre...

T-Rex er et bra merke(har jeg hørt), men har ikke fått testet noen av pedalene.. så kan ikke uttale meg der...

ellers så har du jo endel rack-delays/reverbs/andre effekter.... men må jo kjøpe midibrett for å bruke de live...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten en danelectro delay på musikksjappa.. har ikke hørt om noen som har sagt noe bra om danelectro før men.. en litt vintage ting :P ja, har hørt mye bra om T-rex.. mulig jeg burde sjekke den ut. hehe Gnome, dd6'en eier jo dd5, tilogmed med gnome-laga tap tempo ;)

Danelectro er RÅBRA...bokser med sjel rett og slett. Og den danecko'en er fantastisk, så lenge du klarer deg uten tapfunksjon. Den låter varmt og fint som en rørekko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, får iallefall prøve T-rex'en og Danelectroen, kanskje CM'en og hvis jeg får muligheten. Mener de har T-rex på imerslund, noen som vet om de har CM? Litt kjedelig uten taptemo, men hvis den er råbra så kan jeg alltids klare meg uten.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :P T-rexen er jo svinedyr. vil tippe den er svinebra og, men ettersom jeg ikke har svinemange penger og gjerne skulle hatt en delaypedal svinekjapt (eh, ja, dere skjønner hva jeg mener :P ) tror jeg nok jeg går for dd-6'en.. selv om jeg kommer til å prøve danelectroen og siden den først er i sjappa. takk for hjelpa, bois :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.