Mytola Skrevet Januar 29, 2009 Share Skrevet Januar 29, 2009 Jeg skjønner meg ikke helt på Fender...Signaturbass som ser prikk lik uten vanlig MIM P? jaja.... Og når det gjelder Steve Bailey-bassen.... det jeg synes er kult, er at Aria laget den bassen til Steve Bailey i utgangspunktet. DA var det en ekte signatur-bass som ble bygget for å dekke et behov en musiker har... med den nye Fender-bassen blir det bare kommersielt... en ny artist og en ny grunn til å trekke til seg kunder. Nei, drit i det signatur-hysteriet til Fender. Marcus Miller-signaturen: Roger Sadowsky modda MM sin jazz bass, og så kopierte Fender den modden.... helt ned til det latterlige plekterbrettet (som var en dyd av nødvendighet for RS da han moddet den, men som på en signatur-bass vel måtte kunne gjøres på en mye mer elegant måte) Steve Bailey-signaturen: La Aria gjøre jobben for seg, og så komme inn og kjøpe det opp etterhvert... teit. Stu Hamm-signaturen: Blåkopi av Philip Kubicki-bassene... riktignok ble det noen flere pickuper etterhvert, men likevel.... Tony Franklin-bassen, ok... den kan jeg akseptere. Jaja...nå blir jeg vel flamet her.... *hehe* Er faktisk helt enig med deg. En av de artigste signaturbassene jeg vet om må jo såklart være Billy Sheehan sine Yamaha'er. Bakgrunnen for de var jo at Sheehan sin gamle, selv-modifiserte P-bass begynte å dra på åra, og han ville pensjonere den. Istedenfor at Yamaha lagde en blåkopi av den tok de masse elementer fra den, forbedret det, og bygde en unik og genial bass. Dessuten bruker han jo faktisk disse signaturbassene selv også, ikke dyre customshop-greier. Som han sier selv, er det veldig kjekt at han bruker det samme som det som er i butikken, for da er det ikke noe problem å få tak i en ny en hvis hans egen/egne skulle bli ødelagt/stjålet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrWalker Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Det blir som Jeff Berlin med den gamle Peavey Pallaedium-bassen, som tok opp i seg det beste fra Berlin's heftig modda Precision-bass, men selvsagt utvidet og forbedret det. Da han gikk over til Dean var det kanskje mer kommersielt, men det ble gjort noen forbedringer, og han bruker produksjonsinstrumenter relativt standard (han gjør nok noen justeringer.... men likevel). Men Exotic-en hadde ekte Bartolini micer, Schaller stemmeskruer og Badass stol, og var superbra basser.Den nye Dean Jeff Berlin er ren spekulasjon, riktignok. Det er et kjip kvalitet, og har egentlig bare riktig kroppsfasong. Og ja, dette vet jeg, for jeg har eid en Dean Jeff Berlin Exotic og jeg har prøvespilt en av de nye. Det er som natt og dag. Det er som å sammenligne en god gammel Fender P med en Squier. De ligner, men det stopper liksom der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå