Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge har dere ventet på denne?


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Er litt misfornøyd, det betyr at en haug med 15/16 åringer kommer til å løpe rundt med en bass som er nøyaktig som den jeg har bygd opp sjøl :lol: Noe som får meg til å se ut som en av de.

Jeg har en snikende følelse av, litt avhengig av pris, at denne kommer til å ta igjen Geddyens salg i løpet av kort tid.. Må innrømme at jeg er litt fristet selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Når kom denne ut for første gang? Mener bestemt å ha sett Steve Harris bass fra Fender før. Nerdeinfo ønskes! :D

*Host* Steve Harris nerd til tjeneste:

Ja, Det var en tidligere versjon av den som ble tatt ut av produksjon, denne kom i 2001 sammen med sting bassen. Ryktene skal ha det til at den ble tatt ut av produsjon fordi den solgte bedre enn US fenderene, men da vil jeg jo tro at Geddy Lee Bassen hadde blitt lagt på hyllen for LENGE siden, jeg tror at det var fordi de var HELT på bærtur med den, og den var ikke lik noe Harris selv har spilt på (Om du ser bort fra gripebrettet i lønn og Badass II stolen..) Den første var:

- Basswood

- Alt for lyseblå

- Feil farge på speilplekterbrettet, på denne var det vinrødt speil, 'arry har lltid brukt klart speil.

- feil pickup i forhold til hva han bruker (Jeg er høyst usikker på hva som er i den nye, siden Fender sier SPB1 et sted og SPB3 et annet.. Harris har vertfall custom lagde SPB1 pickuper i sin..)

Den nye er mye mer korrekt, men jeg synes at når de like godt er i gang så hadde det ikke kostet de mye å velge en CIJ 70's reissue hals.. Denne her er jo langt fra original "nok" med tanke på at det ser ut som trussrod justeres fra hodet, plus at halsen er alt for bred for gjennomsnits 70'talls fenderen.. Det er selvfølgelig mulig at 'arrys er en C neck, men.. Det hadde og gitt et mer korekt utseendet, for når 'Arrys bass var blå, så var faktisk 70'talls logoen vertfall delvis synlig.

Dømt etter prisen så kan den ikke være CIJ, fant den et sted for 1100 pund, og det er alt for mye for en CIJ bass.

"Første" versjonen:

Harris-P-Bass-large.jpg

andre versjonen:

61433_l.jpg

Originalen:

steve06.jpg

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe den,for jeg har bygd min egen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.