Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge har dere ventet på denne?


Gjest Thunder Fingers

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Bassen er "blue sparkle", noe som betyr at fargen blir litt annerledes alt etter hvor lyset treffer.

og for info, den har vært:

Hvit, Svart (Live at the Rainbow), Kort stund hvit igjen (visstnok), Blå (live after death, Maiden England), og Hvit med blå og vinrøde bindinger og west ham logo (Live at Donnington og frem til nå, den ble vel slik rundt NPFTD, men det er ingen konserter på video fra da..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Steve Harris nerd til tjeneste:

Ja, Det var en tidligere versjon av den som ble tatt ut av produksjon, denne kom i 2001 sammen med sting bassen. Ryktene skal ha det til at den ble tatt ut av produsjon fordi den solgte bedre enn US fenderene, men da vil jeg jo tro at Geddy Lee Bassen hadde blitt lagt på hyllen for LENGE siden, jeg tror at det var fordi de var HELT på bærtur med den, og den var ikke lik noe Harris selv har spilt på (Om du ser bort fra gripebrettet i lønn og Badass II stolen..) Den første var:

- Basswood

- Alt for lyseblå

- Feil farge på speilplekterbrettet, på denne var det vinrødt speil, 'arry har lltid brukt klart speil.

- feil pickup i forhold til hva han bruker (Jeg er høyst usikker på hva som er i den nye, siden Fender sier SPB1 et sted og SPB3 et annet.. Harris har vertfall custom lagde SPB1 pickuper i sin..)

Den nye er mye mer korrekt, men jeg synes at når de like godt er i gang så hadde det ikke kostet de mye å velge en CIJ 70's reissue hals.. Denne her er jo langt fra original "nok" med tanke på at det ser ut som trussrod justeres fra hodet, plus at halsen er alt for bred for gjennomsnits 70'talls fenderen.. Det er selvfølgelig mulig at 'arrys er en C neck, men.. Det hadde og gitt et mer korekt utseendet, for når 'Arrys bass var blå, så var faktisk 70'talls logoen vertfall delvis synlig.

Dømt etter prisen så kan den ikke være CIJ, fant den et sted for 1100 pund, og det er alt for mye for en CIJ bass.

Bassen er "blue sparkle", noe som betyr at fargen blir litt annerledes alt etter hvor lyset treffer.

og for info, den har vært:

Hvit, Svart (Live at the Rainbow), Kort stund hvit igjen (visstnok), Blå (live after death, Maiden England), og Hvit med blå og vinrøde bindinger og west ham logo (Live at Donnington og frem til nå, den ble vel slik rundt NPFTD, men det er ingen konserter på video fra da..).

Du ER virkelig Steve Harris-nerd du. :P

Anyways.. Kul bass, selv om jeg hater glitterlakkering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hmm, den der har jeg aldri ventet på. En bassist som ikke er spesielt interessant etter min mening. NÅ kommer jeg vel til å bli lynsjet av en horde med rasende Maiden-fans, tenker jeg :D

Jeg liker Maiden, men har ikke noe særlig forhold til Harris..

Og likte ikke helt bassen heller, mange feitere P-basser der ute ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers
Hmm, den der har jeg aldri ventet på. En bassist som ikke er spesielt interessant etter min mening. NÅ kommer jeg vel til å bli lynsjet av en horde med rasende Maiden-fans, tenker jeg :D

Du vet ikke hva du snakker om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harris er utvilsomt en av mine favorittbassister, men jeg har aldri syntes selve bassen hans har vært noe særlig da jeg i alle år har synes P-bass er en av de kjedeligste bassene på markedet.

Har over gjennomsnittet lyst på P-bass nå om dagen da :wub:

...men ikke Harris-signaturen. En fin, nøytral naturell med svart plekterbrett er mer min gate ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg liker den veldig godt egentlig, den har sitt eget utseendet blant P-bassene, Det er ingen hemmlighet at jeg er en stor P bass fan, da det ikke er en ting den ikke kan brukes til.

Kommer nok ikke til å kjøpe den, jeg har i grunn en som er bygd etter dens spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på Fender...

Signaturbass som ser prikk lik uten vanlig MIM P? jaja....

Og når det gjelder Steve Bailey-bassen.... det jeg synes er kult, er at Aria laget den bassen til Steve Bailey i utgangspunktet. DA var det en ekte signatur-bass som ble bygget for å dekke et behov en musiker har... med den nye Fender-bassen blir det bare kommersielt... en ny artist og en ny grunn til å trekke til seg kunder.

Nei, drit i det signatur-hysteriet til Fender.

Marcus Miller-signaturen: Roger Sadowsky modda MM sin jazz bass, og så kopierte Fender den modden.... helt ned til det latterlige plekterbrettet (som var en dyd av nødvendighet for RS da han moddet den, men som på en signatur-bass vel måtte kunne gjøres på en mye mer elegant måte)

Steve Bailey-signaturen: La Aria gjøre jobben for seg, og så komme inn og kjøpe det opp etterhvert... teit.

Stu Hamm-signaturen: Blåkopi av Philip Kubicki-bassene... riktignok ble det noen flere pickuper etterhvert, men likevel....

Tony Franklin-bassen, ok... den kan jeg akseptere.

Jaja...nå blir jeg vel flamet her.... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Veldig mange er at artisten bruker de selv... Miller, Lee, Hamm og Bailey bruker faktisk de bassene der.. Det er mulig at 'Arry kommer til å bruke den som backup bass, men den kommer nok sjeldent til å bli brukt fremfor sjefen og den røde backupen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.