Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektpedal som gir Petrucci-lyd?


Konnis

Anbefalte innlegg

MK V På toppen av racketGitartech`n til JP fra Mai i år:

The cleans were awesome. Best I've heard on a Boogie. I remember one of the cleans being very 3-D and almost, single channel vintage-ish in it's 'fullness'. At that time, there was also a mode that, to me, was the closet they've gotten to a Marshall tone. Very cool. Not sure how much it's changed at this point. I did love the fact the graphic was assignable per channel. So you could have the 'smiley face' heaviness, without fucking up everything else. It was also the first Boogie I ever thought I'd be happy with owning.

Gidder du sjekke hvor latterlig The Unforgiven IV blir neste gang du er i fremtiden? Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Mye av JP's gitarlyd (hvis vi ser bort fra det som sitter i fingertuppene) har Mesa'ene æren for (Mark 4 for vreng og Lonestar for clean). Dessuten bruker fyren det beste av det beste innen modulasjonseffekter (TC Electronic). Han bruker i tillegg en Keely modda TS9DX Flexi og en Zakk Wylde overdrive. Har kopiert noe av dette i mitt eget oppsett og synes i hvert fall selv at jeg begynner Ã¥ nærme med JP's lyd (Jeg spiller pÃ¥ en Music Man JP som jeg kjører gjennom en Mesa Mark 4 combo og et TC Electronic G-system. de to overdrive pedalene nevnt ovenfor er ogsÃ¥ pÃ¥ plass). Mulig det finnes rimeligere mÃ¥ter Ã¥ kopiere fyrens sound pÃ¥.....men dette funker i hvert fall :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er effektene han bruker, så i tillegg til gitaren - ampene - og ham selv er det dette som lager lyden

1 Dunlop DCR-2SR Wah

1 DBX 266XL Compressor/Noise Gate

1 Boss Keeley mod TR-2 Tremolo Pedal

1 MXR EVH Flanger

1 Ibanez Keeley mod Tube Screamer TS-9 Flexi

1 MXR EVH Phase 90

1 Hermida Tech Zendrive

1 Dunlop Wylde Overdrive

1 MXR Stereo Chorus

1 Boss DS-1

1 Eventide Timefactor Delay

1 T.C. Electronics 2290

1 T.C. Electronics M3000

1 Eventide DSP7000

1 DMC Stereo Line Mixer

1 Mesa Boogie Rectifier Power Amp

1 Furman AC Line Regulator AR-Pro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig billig og veldig godt alternativ er en Behringer GDI-21. Kjør denne inn i return jacken på FX-loopen, og jeg kan garantere deg fet lyd til en liten penge. Den gjør i tillegg god Marshallvreng og flott lett breakup. Bare sørg for ikke å kjøpe TM-300. Dette er samme kretsen, men måten ting er gjort på gir mye mere støy. Vet videoen og spillinga suger, men her spiller jeg en slik pedal inn i en poweramp:

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke sÃ¥ ille ut den, nei. Noen mulighet for Ã¥ prøve Ã¥ tweake den sÃ¥ nærme Mesa-lyd som mulig, spille noe Petrucci-greier og deretter lage en ny video? :)

Heh... Da må jeg lære meg noe av Petrucci først. Er ikke så stor fan av han lenger, men jeg skal se hva jeg får til. Må bare få tillatelse av kjærringa å til å rigge opp powerampen igjen. Kan nok ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av JP's gitarlyd (hvis vi ser bort fra det som sitter i fingertuppene) har Mesa'ene æren for (Mark 4 for vreng og Lonestar for clean). Dessuten bruker fyren det beste av det beste innen modulasjonseffekter (TC Electronic). Han bruker i tillegg en Keely modda TS9DX Flexi og en Zakk Wylde overdrive. Har kopiert noe av dette i mitt eget oppsett og synes i hvert fall selv at jeg begynner Ã¥ nærme med JP's lyd (Jeg spiller pÃ¥ en Music Man JP som jeg kjører gjennom en Mesa Mark 4 combo og et TC Electronic G-system. de to overdrive pedalene nevnt ovenfor er ogsÃ¥ pÃ¥ plass). Mulig det finnes rimeligere mÃ¥ter Ã¥ kopiere fyrens sound pÃ¥.....men dette funker i hvert fall :blush:

Når du nevner "det beste av det beste" innen modulasjonseffekter bør du nok ta med Eventide også som jo JP bruker!

Ellers regnes jo Tristereo chorusen som det ypperste som finnes av mange, synd den er omtrent umulig å få tak i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt til noen kroner og kjøpt "orginalen":

SansampGT2.jpg

Hvis han bare skal bruke den som preamp, ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe SansAmpen. Jeg eier begge, og syntes faktisk behringen låter litt fetere. Litt mer chrispy, på en bra måte. Dersom du skal tråkke på den kjøper du såklart tech 21. Behringer har ræva kvalitet, men det holder hvis den bare skal stå stille på ampen uansett.

Eneste grunden til at jeg kjøpte tech 21 sin, var fordi jeg ikke liker å kjøpe billige kopier av ting andre har brukt lang tid på å utvikle. Men som sagt, liker behringeren bedre, så Techen står i boden, mens behringeren står ved siden av ampen. Bruker forsåvidt Tech 21 pedalen på videoen, og ikke behringeren, men de er så og si identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.