Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rythme gitarist


PL3ktEr

Anbefalte innlegg

Eg kom plutselig til å tenke på, ossen ville livet vert uten Gitar solo... For på hver eneste sang eg har lagd / spiller med bandet mitt, så bare venter eg til kommer til "godsakene" :mrgreen: Det er rett og slett det som er gøyest på alle sangene eg spiller. Spesilet vist du spiller Live og kan bare hoppe rundt på scena.

Men eg lurer litt på ossen Rythme gitaristen i band klarer seg gjennom sanger der han ikke spiller så masse som ett lite mellomspill en gang? :?

Har noen en mening om det: Er det kjipt eller gøy å vere rythme gitarist`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du ser på solospillet som det viktigste i en sang, har du neppe vært med å komponert noen låter med driv, spenning/oppløsning, groove og samspill med andre instrumenter som appellerer til deg. Hvis det du spiller er interessant for deg blir det morsommere å spille.

Et eksempel jeg liker godt er Eddie Van Halen, i mine øyne en glimrende rytmegitarist. Han spiller mye rart som du kanskje ikke legger merke til ved første gjennomhøring. Kreativitet er ikke å forakte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange spør meg om det er kjedelig å spille det samme hele tiden..(spiller rhytm i band) men jeg syns ikke det..når det tar av, og sangen sitter bra, så er det bare digg å spille, selv om jeg har spilt det samme mange ganger. Dessuten kan man gjøre variasjoner selv om man er rhytm gitarist og ikke lead..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med The Euphor!

Noen gjør rytme-arbeidet veldig enkelt, andre gjør det den mer krevende veien!

Hvorfor deler de aller fleste band opp i lead gitarist og rytmegitarist egentlig? JEg bare spørr :P tipper det er på grunn av at den ene vil ha mer oppmerksomhet! soloene er absolutt ikke det viktigste..så lenge kompet er dårlig blir soloen også dårlig. sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor deler de aller fleste band opp i lead gitarist og rytmegitarist egentlig? JEg bare spørr :P tipper det er på grunn av at den ene vil ha mer oppmerksomhet! soloene er absolutt ikke det viktigste..så lenge kompet er dårlig blir soloen også dårlig. sånn er det bare!

Det er nok heller fordi den ene gitaristen som regel er bedre enn den andre, så den ene blir satt til å spille mer krevende ting enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rytmegitarist er ikke kjedelig i det hele tatt... Men da liker jeg å være korer, hvis jeg ikke er "lead singer" også, for jeg klarer nesten ikke å bare stå og spille (med mindre vi ikke tar av når vi spiller), jeg må synge også, omså det bare er litt koring...

Synes man bør bytte litt på å være solo- og rytmegitarist, litt variasjon skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes nok en del rytmegitarister som er sjuk sjalu på solo gitaristen... men det er jo også mange rytme G. som slutter også da...

Apropo Ac Dc, Malcom broren til angus ødela drikke hånda si på og dra soloer så spurte han angus om og ta over som lead G. og ja, ser ikke ut som om Malcom er sjalu for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bare ha en gitarist, for da blir man både rytme- og sologitarist, og jeg liker ikke å ha så mange soloer i sangene mine, og sangene skal heller ikke være så lange, så da blir jeg nesten bare rytmegitarist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å spille punk er skamfett ..

Man har ikke alltid soloer, soloer er ikke nødvending ..

Men ja det er fett å ha en liten solo som man tar helt av på !

Fetest å improvisere osv .. Mens 2. gitaristen spiller rytme .. :)

Men overdreven soloer liker jeg ikke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.