Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny pedalstrobetuner


The Euphor

Anbefalte innlegg

For en stund siden kom jeg over denne siden... Sonic Research Jeg bestemte meg for å teste ut pedalutgaven, ettersom jeg har sett litt på Peterson Strobestomp, men har fått med meg at displayet kan være vanskelig å lese. Det tok litt tid, da de måtte produsere nye, men nå har den kommet i hus! :D

Pedalen. Som de fleste andre tar den batteri og strømførende kabel, er liten av størrelse, bla bla bla... Men det som virkelig overrasket meg var da jeg plugga inn en gitar og slo an en tone. Dette er virkelig den kjappeste tuneren jeg har sett, noen gang. Ikke noe dill dall med ei nål som svaier en liten evighet før den bestemmer seg. Ingen blinkende tenkepause. Bare rett på rotasjon. Rotasjon (strobe) viser om tonen er for høy eller for lav, og fungerer utmerket godt. Hvis du plages med at tuneren tenker seg om, prøv denne!

Den har også diverse valg, kalibreringer og annet. Men ettersom jeg bare spiller "gitar" er ikke det testet ut. Men antar det fungerer. Presets skal være programmerbare. :)

Om du vil ha noe nytt som ikke alle har. ;) Kjøp en slik! :D

st2-249h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør være så nøyaktig at den ikke viser både for høy og for lav på en og samme tone. :) Nå står målene oppført i cent. 0,02 cent +-, om jeg ikke tar feil. En halvtone er delt opp i 100 cent. Det skal ikke mye til på hver streng for at akkorden høres ulidelig skrekkelig ut. :)

Pris? Totalt med moms og frakt. Rundt regnet 1.000,- NOK. Må nesten sammenlignes med Peterson Strobestomp som koster litt mer.

Min var ekstremt godt pakket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nøyaktig må det være...
Det store med den er hvor kjapt det faktisk går å stemme opp.

Med min TU-2 var det å få stemt gitaren et ork. Det tok lang tid, og det var vanskelig å gjøre det skikkelig ("viseren" føyk rundt overalt).

Etter at jeg fikk min Turbo Tuner (ST-200), så har jeg sluttet å tenke på det.

Det er rett og slett bare å trykke den på, så er man stemt like fort som man klarer å skru på stemmeskruene.

Den er også liten, solid og enkel å bruke.

Er null problem å se "hvor man er", selv på lang avstand, og i alt fra bekmørke til godt opplyste omgivelser.

Hadde planer om å skrive noe lignende selv, i en tråd jeg hadde om disse, men fordi det tok så lang tid før jeg fikk den glemte jeg det helt ut.

Flott at The Euphor tok initiativet, disse tunerne trenger mer oppmerksomhet. Har store vanskeligheter for å se at det kommer en god utfordrer i nærmeste framtid...

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TU2 har en feilmargin på +- 3 cent. Ikke så ille, men bruker du stemmeboksen til å justere intonasjon vil du få problemer. Som tidligere nevnt så er 0,02 mye mindre enn 3. Og bare den tiden du sparer på en scene gjør denne til et fornuftig valg. Ikke koster den stor mer heller. Om du er fornøyd med TU2, ingenting er bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den true bypass? Har lenge tenkt på å skaffe meg en korg pitch black. Den er jo så liten og hendig, og jeg sliter med "ikkenokplasspåbrettet"-sykdommen.. Men denne ser jo også veldig liten og fin ut. Er forøvrig ikke kun for å få en halv cm. ekstra plass på brettet at jeg er på utkikk etter ny tuner, men fordi det er greit å ha en løs stagetuner også når man er på jobb uten brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.