Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Deep Purple


Toften

Anbefalte innlegg

Tenkte at med kunne ha ein tråd om Deep Purple, siden det er så mangen så har starta forskjellige tråder om foskjellige band, så eg følte eg måtte ha ein tråd der eg kunne delta litt.

Så denne tråden er for folk som høyrar og liker Deep Purple, og som har utforska dei litt meir enn bare "Smoke on the water".

Fekk nettopp lysten igjen for Deep Purple etter å ha sett litt Deep Purple på YouTube, og etter at eg tok fram Fireball-plata, og høyrte igjennom albumet (der sanger som Fireball, No No No og Demons Eye utmerka seg). Dette førte til at eg straks kjøpte Machine Head-plata (som er ei fantastisk plate).

Etter ein del lytting så har eg oppdaga kos gode musikarar faktisk dette bandet var (då spesielt MK2), Jon Lord er bare fantastisk på organ (kanskje ein av rockehistoriens største), Ritchie Blackmoore har inspirert meg noko vanvittig i det sista på gitaren (han har også teknikk, for å sei det slik), Ian Gillan har ein heilt enorm stemme (han er på lik linje med Robert Plant, Paul Rodgers, Gregg Allman og Ronnie Van Zant i mi bok), Ian Paice er historiskt god på trommer (He's like a real heavy Ringo. He's just so good on the drums, but doesn't want to make a big deal about it." som Steve Morse sa det) og til slutt Roger Glover som er genial på bass (dette er då MK2, som er yndlings line-up'en min til Deep Purple).

Slepp laus det du har om Deep Purple!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ikke glemme at det er Roger Glover som produserte skivene til MkII. Ellers helt enig i at Deep Purple MkII er et suverent band, og at cd'ene: In Rock, Fireball, Machine Head, Who do we think we are og Made in Japan bør befinne seg i enhver samling hos noen med interesse for litt tyngre musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i alt som er skrevet ovenfor,jeg elsker mkII Deep Purple,men Jeg Digger Stormbringer og Burn platene,med Coverdale og Hughes.I mine øyne har rocken Aldri hatt to vokalister som har fylt hverandre ut mer enn de to!

Bra vokalister ja, men synd at de skivene er mer skokremmusikk enn skikkelig rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke noe om hvilken utgave det er av bandet. Men jeg har hørt Purpledicular og synes den er gjennomført knall. Var veldig inne i Steve Morse sin musikk på den tiden, så det hadde vel litt å si. Spesielt faller låter som Ted the mechanic, Sometimes I feel like screaming, Cascades... Egentlig alle er låter som jeg merker jeg prøver å spille på gitar. Og da er det i min bok bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.