Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feilmeldinger i Cubase


siimen

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg bra lei på å få en spesiell feilmelding i Cubase nå. Nemlig denne:

Feilmelding.jpg

Noen som vet hva jeg kan gjøre for at den slutter og dukke opp? Hos meg dukker den opp når jeg åpner et tidligere prosjekt og det er forbanna irriterende at jeg ikke får spilt inn noe etter den har kommet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere fått samme feilmelding ved åpning av tidligere prosjekt, men den forteller jo ikke spesifikt om problemet så det trenger ikke å være samme løsning for deg. For meg var problemet relatert til innstillingen Hardware Buffer i ASIO-panelet. Når jeg fjernet haken for dette og skrudde opp generell bufferstørrelse så forsvant problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere fått samme feilmelding ved åpning av tidligere prosjekt, men den forteller jo ikke spesifikt om problemet så det trenger ikke å være samme løsning for deg. For meg var problemet relatert til innstillingen Hardware Buffer i ASIO-panelet. Når jeg fjernet haken for dette og skrudde opp generell bufferstørrelse så forsvant problemet.

Har prøvd å finne denne funksjonen du snakker om men finner den desverre ikke. Jeg er ikke så veldig godt kjent i cubase enda så hadde vært fint om du kunne beskrevet nærmere hvor den var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et råttent SB Audigy kort, må derfor bruke ASIO4ALL WDM driver for å få ned latency på ting. Funksjonen ligger i kontrollpanelet for ASIO (ikke i Cubase). Om du ikke bruker ASIO så er dette hverken problemet eller løsningen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et råttent SB Audigy kort, må derfor bruke ASIO4ALL WDM driver for å få ned latency på ting. Funksjonen ligger i kontrollpanelet for ASIO (ikke i Cubase). Om du ikke bruker ASIO så er dette hverken problemet eller løsningen hehe

Tror jeg har noe Asio Driver jeg også, men finner ikke frem til den "haken" uansett :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Device Setup, under VST Audiobay er min driver satt til "ASIO4ALL v2". I denne driverens undermeny kan jeg velge å gå til kontrollpanelet. Alternativt kan jeg gå til kontrollpanel ved å klikke ASIO4ALL-ikonet i system tray. At du bruker ASIO kan være riktig, men det finnes flere typer av dette. ASIO4ALL er egen driver som lastes ned fra nettet (Google søk på asio4all).

Kontrollpanelet på din driver finner du som sagt i Device Setup ved å klikke på driveren.

92678287pz7.png

Kontrollpanelet til ASIO4ALL ser for øvrig slik ut

38124497ux2.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.