Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp settings!


H2H

Anbefalte innlegg

God dag alle sammen.

Jeg har vært medlem av Dean Guitars forumet en stund og kom over ett topic hvor de diskuterte mange kjente gitaristers lyder.

Så, jeg tenkte at jeg kunne ha postet en link til noen bilder hvor amp konfigurasjonene vises, for å være litt snill. ^_^

http://s54.photobucket.com/albums/g103/Ada...ttings/?start=0

Bildene er tatt ifra ett Guitar One magasin tror jeg.

Håper dere får bruk for dette.

All takk går til Dean gutta på forumet der! ;)

Endret av H2H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige gitaristers lyd ligger like mye i fingre og måte å spille på som amp-konfigurasjoner og innstillinger.

Det skjønner jeg, men nå mener jeg fra forsterkeren ;) Du får nok ikke 100% lik lyd, men du får vite åssen du har den stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være uhøfflig nå altså, for alle bidrag som fremmes er i utgangspunktet positivt, så egentlig må jeg først si takk for bidraget...

...for deretter å si at slike "amp-settings" greier er TOTALT ubrukelig etter min mening. Hvordan EQ-en og IKKE MINST gainen på de ulike gitarampene som finnes fungerer/reagerer er så latterlig forskjellig fra hverandre at å skru seg frem til en artist-lyd med en slik manual blir som å skyte elg med bind for øynene...og med sprettert som "weapon of choice"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være uhøfflig nå altså, for alle bidrag som fremmes er i utgangspunktet positivt, så egentlig må jeg først si takk for bidraget...

...for deretter å si at slike "amp-settings" greier er TOTALT ubrukelig etter min mening. Hvordan EQ-en og IKKE MINST gainen på de ulike gitarampene som finnes fungerer/reagerer er så latterlig forskjellig fra hverandre at å skru seg frem til en artist-lyd med en slik manual blir som å skyte elg med bind for øynene...og med sprettert som "weapon of choice"...

Takk.

Jeg må si meg enig med hva du sier. Alt varier fra spille stil, til forsterker, effekter, gitar og mye mer. La det bare ut i tilfelle noen skulle f.eks. komme med spørsmål om åssen James Hetfield har forsterkeren sin satt. Men, jeg mener ikke at dette gir lyden hans 100%, for det gjør det selvfølgelig ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for deretter å si at slike "amp-settings" greier er TOTALT ubrukelig etter min mening. Hvordan EQ-en og IKKE MINST gainen på de ulike gitarampene som finnes fungerer/reagerer er så latterlig forskjellig fra hverandre at å skru seg frem til en artist-lyd med en slik manual blir som å skyte elg med bind for øynene...og med sprettert som "weapon of choice"...

Må si meg enig her. Hadde det ihvertfall vært et bilde av ampen og settingene hadde det kanskje gitt mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å i det heile tatt få noko likande lyd, må me jo få veta amp, eq, evt. effektar, plekter, kabinett, gitar, pickups osv. Alt anna er stort sett håplaust.

Men ein ting kan det vel vera fint til, og det er å visa at ikkje alle metallgitaristane scoopar mellomtonen (om det er sant eller ikkje), som alle metallicakidsa trur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.