Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp settings!


H2H

Anbefalte innlegg

Metallica på Black Album og Master Of Puppets har råeste Metal-sounden gjennom tidene, syns jeg.. Og Justice lyden høres scoopa ut. Men den passer platen veldig bra. Ser ikke vitsen med å kritisere lyden til Metallica hele tiden.

Gitarsounden på St Anger er ikke gale heller imo. Heavy, godt deffinert og brummete, tight.

Dessuten har de bedre live sound enn mange andre band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det dette du oppfattet som kritikk av Metallica soundet ? :

Men ein ting kan det vel vera fint til, og det er å visa at ikkje alle metallgitaristane scoopar mellomtonen (om det er sant eller ikkje), som alle metallicakidsa trur.

Da er du rimelig fintfølende synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det dette du oppfattet som kritikk av Metallica soundet ? :

Da er du rimelig fintfølende synes jeg :D

Det er vel det at i omtrent alle trådene som omhandler eq settings så er det noen som sier at de hater folk som scooper mellomtone bare fordi Metallica gjør det. Osv

Edit: Skrivefeil

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de ikke skjønner er at om du stiller deg på scena og scooper mellomtona di så kommer ingen til å høre deg. Var borti det her om dagen til og med. Bass - 10 Mid - 0 og Treble - 10. Jeg hørte ikke en tone han spilte. Kan sikkert være kult å ha lite mids, men da må du ha en lydmann som drar deg gjennom miksen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De instillingene er da ikke hvordan du skal sette din egen amp, men forhold mellom eq, gain og romklang. Se gjerne på det som en "på en skala fra én til ti"-greie.

Er bare for å gi folk en pekepinn, og synes selv den var ganske nyttig.

Sier meg ikke nøyaktig hvordan jeg skal sette ting, men gjør det lettere om jeg vil prøve meg på lyden til en av de gitaristene.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.