Web Analytics
Jump to content

Hvor blir det av guitar rig i Cubase?

siimen
 Share

Recommended Posts

Har nuendo, men det er vel samme greia. Hvis det ikke dukker opp av seg selv, må du vel inn på devices og plug-ins, for så å legge til mappa med vst plugins der guitar rig ligger? Hvis ikke kan du prøve å installere rigen på nytt og ved spm legger du vst filene i cubase sin vst mappe. Kanskje?

Har nuendo, men det er vel samme greia. Hvis det ikke dukker opp av seg selv, må du vel inn på devices og plug-ins, for så å legge til mappa med vst plugins der guitar rig ligger? Hvis ikke kan du prøve å installere rigen på nytt og ved spm legger du vst filene i cubase sin vst mappe. Kanskje?

Er det mange vst filer til Guitarrig for å bruke det i cubase da? Skal det ikke bare være dll fila?

Den guitarrigen jeg har, kom som en ferdig installfil. Ikke noe manuell flytting av dll- filer.

Vi bruker ikke piratprogramvare, gjør vi vel?

Er det mange vst filer til Guitarrig for å bruke det i cubase da? Skal det ikke bare være dll fila?

Du må nok legge til hele vst mappa. Hvis du ikke har lagt den i cubase, så ligger den sansynligvis i cubase-mappa under programfiler.

Det ordnes da under installasjonen. Man må velge Guitarrig som en insert på et audiospor. Mangler den på listen, foreslår jeg en avinstallasjon/reinstallasjon.

Opplevde problemer med det der en gang, da jeg skiftet default lydkort i windows. Guitarrig mangler innstillinger til å forandre på aktivt lydkort.

Man kan jo omgå det der ved å redigere registeret, men det er nok enklere å legge den inn på nytt. Det skal ikke være nødvendig å flytte rundt på .DLL- filer.

Edited by CastorFiber

Det ordnes da under installasjonen. Man må velge Guitarrig som en insert på et audiospor. Mangler den på listen, foreslår jeg en avinstallasjon/reinstallasjon.

Opplevde problemer med det der en gang, da jeg skiftet default lydkort i windows. Guitarrig mangler innstillinger til å forandre på aktivt lydkort.

Man kan jo omgå det der ved å redigere registeret, men det er nok enklere å legge den inn på nytt. Det skal ikke være nødvendig å flytte rundt på .DLL- filer.

du har så rett så rett:) fant det og fikk valgt men får vente til i morra tidlig med å prøve..

Da har jeg endelig fått Guitarrig til å virke i Cubase.. MEN, jeg får ikke lyden fra guitarrig ut i høytalerne når jeg spiller.. Vreng etc kommer med kun på opptaket og jeg hører bare clean lyden ut når jeg spiller inn.. Noen som har en løsning??

Trolig har du satt lydkortet ditt til å slippe monitorlyden rett gjennom, i stedet for å spille det av gjennom Cubase. Da unngår du Latency, men går også glipp av effektene.

Løsningen er å kjøre lyden gjennom Cubase, og ikke slippe den rett ut til line out. Sitter på jobben, og husker ikke i hodet hvor den innstillingen er, men kan kikke litt etter den senere i dag.