Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal jeg kjøpe Fender eller Ibanez?


Deryck

Anbefalte innlegg

Jeg har lett litt på music123.com som har bra priser, og sett etter Fender Stratocaster, som jeg vurderer som neste gitar ....

Fender American Stratocaster med 3x SingleCoil koster ca. 3000,- NOK, og frakta blir på ca. 2000 spenn... Men jeg bestiller med en kompis så det gjør ikke noe... Men så fant jeg en annen kul gitar, Ibanez RG 350 DX, som har 2 Humbuckere og en singlecoil, og gitaren koster litt under 3000 spenn... Så jeg lurer da på om jeg kanskje får mer for pengene hvis jeg kjøper Ibanez'en, jeg ser ikke bare på humbuckerne, som man selvsagt kan ettermontere, men på alt... Hva mener dere er det beste kjøpet, og hva gjør jeg får å ta inn en gitar fra USA, er det bare å bestille den, og bruke den, eller er det noe mer jeg må gjøre.... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG350 DX ser ganske tøff ut, det er helt sikkert. Men så må man ikke glemme at det er en billigmodell fra Ibanez.

Spar og kjøp noe bedre Ibanez!

Ellers så går du for Strat'en. Den er ihvertfall verdt penga ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez RG350 DX ser ganske tøff ut, det er helt sikkert. Men så må man ikke glemme at det er en billigmodell fra Ibanez.

Spar og kjøp noe bedre Ibanez!

Ellers så går du for Strat'en. Den er ihvertfall verdt penga ;-)

Ok, jeg ville bare vite hva som var verdt å kjøpe... Jeg liker Fender veldig godt, og synes Stratocaster er veldig bra å spille med.... Er RG 350DX en billig modell? Jeg trodde det bare var billig siden det var fra steit'n.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og billig.. Av spesifikasjonene og modellnummeret kan man ihvertfall se at det ikke er av de beste Ibanez'ene.

Jeg tror liksom at man får mer Stratocaster for pengene om man kjøper Strat'en, enn man får Ibanez/Jackson/ESP osv. i RG350DX'en.

Ble litt rotete det der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gitar du kjøper kommer jo an på hva du ønsker å gjøre med den, ønsker du en allsidig gitar, eller en dedikert heavy-gitar? Fender'n er veldig allsidig, passer til nesten alt (ikke bare blues og country), mend Ibanez'en lyder heavy rock, og ser heavy rock ut (ikke det at den lyder veldig fint i utgangspunktet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Amerikansk Stratocaster går vel for 11.000 eller noe i Norge?

En tilsvarende Ibanez RG350 ville kostet rundt 5.000... Jeg ville uansett ikke gått lavere enn RG5XX seriene til Ibanez. Mine $.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Stratten du nevnte, var den Meksikansk eller Amerikansk? Meksikanske funker dritfett de og, kule gitarer (har en selv), men hvis du har en Fat-Strat modell av den samme gitaren, hadde jeg gått for den, mye mer allsidig (fat-strat = en Humbucker og to singlecoils)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.music123.com/Item/?itemno=43887

There ya go! Fender Standard Fat-Strat heter den, med en humbucker. HAr en hengende her, og den er absolutt kul nok den. Jeg hadde valgt den med maple neck (dvs. ikke rosewood) ettersom det er hardere, lyder finere, og glir lettere, noe som gjør den mer lettspilt til f.eks. soloer, men det er min smak, og mitt behag. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å få testa begge. Jeg mener at denne er en god del bedre enn Ibanez'en, også var den ikke så dyr heller, så hvis frakt ikke er noe problem, er dette absolutt vært hvert øre.

I tillegg får du mindre gitar for penga hvis du kjøper Ibanez'en (venter spent på ewt innlegg fra Euphor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal foreslå noe som helst...

Så sant det ikke er snakk om en gammel Ibanez, så har den brukbart av alt. Likevel tror jeg du kommer like godt ut av det med en ny i Norge Ibanez. Noen nevnte Ibanez JTK1 i en annen post, til 3.600,-... Da får du noe ut av garanti og service med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rg3xx series koster jo ca 5000 i norge... (+- hvord du kjøper de)...

når det gjelder strat.... så funker de i de fleste sammenhenger... men... hvis du skal ha den til metallbruk.. så må du belage deg på å bytte ut mikkene til hotrails(o.l.)... vet ikke helt hvordan de nye modellene er... f. eks. har ikke prøvd edge II... vet ikke hvordan den er i forhold til lo pro edge og trsII.... men uansett... ibanezene er faktisk mye mer allsidig enn enkelte ymser til her... de funker både til jazz, rock og metall... men er du ute etter strat lyden.... kjøp en strat... ellers så må du modifisere straten litt... ibanezen trenger ikke å modifiseres så mye... men igjen... micene i ibanezen er jo ikke så brae igjen.. (vet ikke hvilken strat du har tenkt deg.. så jeg vet ikke hvilke pickups som står i den... jaja...)... uansett... det er to helt forskjellige gitarer å spille på.... modellene med DX har forresten sharkfin inlays på halsen... noe som gjør at den ser ganske kul ut... men... samme modell.. uten dx... er den samme uten spesiell inlays på halsen... tenk litt på det...

men skal du kjøpe en 3xx serie... så er det like greit å kjøpe en 2xx serie... litt billigere... uten noen særlig forskjell.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.