Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal jeg kjøpe Fender eller Ibanez?


Deryck

Anbefalte innlegg

neeeida ..... Kjøp Dean !!

Sjekk ut lista til www.luthman.no .... skulle begynne å dukke opp noen Dean gitarer der snart !!

forøvrig så er den Morgan LesPaul gitaren jeg har helt suveren !

Trenger bare en ommøblering og justering så er den god som bare det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeeida ..... Kjøp Dean !!

Sjekk ut lista til www.luthman.no .... skulle begynne å dukke opp noen Dean gitarer der snart !!

forøvrig så er den Morgan LesPaul gitaren jeg har helt suveren !

Trenger bare en ommøblering og justering så er den god som bare det !!

Hva mener du med ommøblering og justering?

Jeg har hatt litt problemer med at den bråker litt mye, og at det jeg spiller blir uklart... Og når jeg låner andre sine gitarer så er det helt fint....

Så jeg må ha tone justeringa helt nede, så lyden blir ikke så veldig bra. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke om strengene ligger for lavt over gripebrettet. Dette kan du enkelt sjekke ved å spille én og én tone opp hele lengden av en streng, tonen skal være like klar og tydelig over det hele. Hvis det skurrer på noen bånd, notér deg hvilke bånd det er, gitaren trenger en justering for å fjerne skurringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke om strengene ligger for lavt over gripebrettet. Dette kan du enkelt sjekke ved å spille én og én tone opp hele lengden av en streng, tonen skal være like klar og tydelig over det hele. Hvis det skurrer på noen bånd, notér deg hvilke bånd det er, gitaren trenger en justering for å fjerne skurringen.

Jeg har ikke merket noe særlig skurring, det er bare det at man nesten ikke hører når jeg skifter grep, det blir nesten bare bråk.. Jeg justerer og stiller på forsterkeren og gitaren til lyden er noenlunde bra, men fortsatt er den ikke helt ok.... Når jeg spiller i band, er det ikke så gøy med dårlig gitar, selv om folk jeg har snakket med mener og tror gitaren bør være bra nok... Den kostet også en del til å være nybegynner gitar, 3000 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri prøvd gitaren du har, men det kan være dårlige mikrofoner på den. Hvis du spiller med mye vreng så vil dårlige mikrofoner virkelig sause til lyden.

Mener du pickups? De er sikkert ikke superbra, men pickupsene på en Morgan til 1900 spenn holder ihvertfall til det, da bør mine, når gitaren kostet 3000 spenn, holde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ditt kjøp datt, hva om han tilfeldigvis ikke liker en JEM, hva med å bergrunne? Anyway, du har kanskje lagt merke til av Music123 ligger i statene, og i statene er det kortere vei fra de fleste fabrikker, som ofte ligger i statene, med andre ord du slipper toll, frakt, og de ekstra leddene som kommer i tillegg her i norge. I tillegg tror jeg Bush har innført en eller annen ny moms-lov som skal øke amereikanernes innkjøp, så ting blir relativt bilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller der det låter dårlig vil ikke en ny gitar gjøre saken noe bedre. Det er mye å hente på oppsett av gitaren og egen teknikk.

Har du ikke muligheten til å spille for noen musikklærere eller annet som kan gitarfaget. Spør de om hva som er årsaken til ulydene. Tror du kommer lengre med det enn med en ny gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste tilfeller der det låter dårlig vil ikke en ny gitar gjøre saken noe bedre. Det er mye å hente på oppsett av gitaren og egen teknikk.  

Har du ikke muligheten til å spille for noen musikklærere eller annet som kan gitarfaget. Spør de om hva som er årsaken til ulydene. Tror du kommer lengre med det enn med en ny gitar.

Det er ikke bare derfor jeg kjøper ny gitar.... Vil ha ny, pga. at dette er veldig nybegynnergitar, og jeg vil ha en som jeg kan ha i mange år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.