Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pappa skal ha custom-gitar


ToreFagerheim

Anbefalte innlegg

Ja, min klassisk-spelande far lurte på kvar det er greiast å få bygd seg ein custom-klassisk-gitar? Innanlands eller utanlands er ikkje noko problem, og i prisklasse vil han nok halda seg godt under 40 tusen.

Er det altså noko som veit om gitarbyggarar med godt rykte og greie prisar? Sjølv er eg heilt grøn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ble det værre;p

er det noen grunn til at han vil ha en custom bygd nylonstreng gitar?

Er det noe han savner som en Takamine til mange tusen ikke har?

Innen klassisk gitarspilling er det ganske vanlig med gitarer fra mindre fabrikanter/customlagde saker.

Hvertfall hvis man har kommet på et visst nivå. De jeg kjenner som har gått på konsen, har hatt gitarer med navn jeg aldri har hørt om.

Uansett lager vel ikke Takamine 8/11-strengs altgitarer??

Til trådstarter, jeg hadde hørt med noen profesjonelle klassiske gitarister, evt studenter, de har som regel en del peiling på dette emnet. Vet ikke hvor du bor, men er hvertfall slike skoler i de største byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få mannen til å registrere seg på acousticguitarforum.com samt thegearpage.net, og still samme spørsmål i adekvate subfora. Tror det vil være noen der som har gjort lignende før/evt har litt oversikt over hvem som bygger nylon på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlæreren min er veldig inn i klassiske strenge instrumenter, mye lutt og lignende, men du bør sjekke om du kommer i kontakt med gitarbyggere fra land som f.eks Tsjekkia. Læreren min har bestilt flere instrumenter derfra og det er en helt syk kvalitet til en god penge, rundt 25 høvdinger. Husker ikke noen navn nå i farta, men let litt rundt så finner du nok noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ble det værre;p

er det noen grunn til at han vil ha en custom bygd nylonstreng gitar?

Er det noe han savner som en Takamine til mange tusen ikke har?

Hallo :)

Kjenner et par som spiller klassisk på meget høyt nivå og har aldri

hørt de har nevt Takamine når de prater om hi-end klassisk gitar.

Går nok mer i Ramirez, Smallman og en haug med små custombyggere rundt omkring.

Går også i helt andre priser der i gården, så jeg er glad jeg spiller elgitar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.